• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppackning (varning för bilder som visar både fel tid och datum)

Spindel

KS vulkanolog på Island
Denna uppackning är resultatet av ett impulsköp jag gjorde på nätet i söndags vid 21:30 på kvällen. Jag ber om ursäkt för bristande bildkvalité då bilderna är tagna med mobil i dåligt ljus.


Så detta kom till jobbet idag, bilden dock tagen efter hemkomst.
JhOJDVw.jpg



Efter gnombrytning av embalage,ett meddelande från handlaren
qctYl8v.jpg


Sedan gräva lite...
JDWxMql.jpg


Och slutligen!
Qp10AxD.jpg


Bort med kartongen!
ItWYJ3y.jpg


Här är den :D
CdRuS9W.jpg


V4W4Ipd.jpg


Dock vägrar jag gummi (syntetgummi) armband
nPtYowQ.jpg


Sedan ett handledsfoto
S3XCP0h.jpg


Och en posering jämte den lite förnämare kusinen
ZGlCvAU.jpg



Så det var min impulsköpta Mako som blir min beater (och troligtvis vardagsklocka de närmaste veckorna)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Mycket trevlig och känns prisvärd. De gör sin urverk in-house väl?

Japp en av anledningarna till att jag snöat in mig på Orient är just att de gör hela klockan själva (samt att det är ett ovanligt märke i Sverige då de inte säljs här).

Men jag måste säga att även om Makon känns solid byggd så är ändå känslan i den Orient Star (WZ0041DV) som ligger bredvid på sista bilden mycket bättre det märks att det är skillnad i klass mellan klockorna bara man håller i dem.

Skall bli intressant att se hur tidshållningen är på makon. Läst om folk som fått klockor som enbart dragit sig med 9 s på 4 veckor, vid dagligt bruk, direkt ur lådan, men man kan ju ha otur och fått en som är +24 sek/dygn då detta, trotts allt, ligger inom klassningen för klockan. Min OS ligger konsekvent på lite under minuten per månad, väl inom marginalen för vad verket är klassat som
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Prova ett khaki eller sandfärgat nato så skall du se hur bra det blir!
Klockan är fin men tycker det blir för mycket med röd/blått nato.
Tack för tipset men då planen är att detta skall vara min klocka för fysiska aktiviteter och fritid så gjorde jag faktiskt valet att gå lite "over the top" just när det gällde bandet ;)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Grymma klockor! Makon känns som riktigt "bang for the buck".
Här är mina:

b3e0d030-cd65-401f-9230-bdf264a43f16_zps5f8920a9.jpg
Jag stod och fingrade på en likadan OS i Kyoto, den är djävligt läcker med open heart men jag föll för den röda tavlan (den färgtonen har jag aldrig sett på något annat märke) samt att jag vill ha datum så därför blev det tillslut min wz0041dv istället.

Det som är synd med Orient är att några av de läckraste uren är JDM only vilket gör dem besvärliga att få tag på om man inte åker till Japan.
 

Coromo

Omega
Grattis! Tycker att den passade bra på nato.
Själv är jag riktigt nöjd med min egen Orient, och sen att den bara går 1 sec/dag för fort så det är ju helt klart mer än godkänt!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Pepsi-Makon är faktiskt den enda klassiska Makon jag vill ha. Annars gillar jag den större versionen bättre som deskdiver. Badar gör man med m-force... För övrigt skönt med en Orient-nörd till på forumet.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Vart köper man dessa...gillar dom !?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Utomlands eller från utländska handlare, vissa modeller är dock JDM only (japanese domestic market) och kan med andra ord enbart inhandlas i Japan. JDM uren kan man ibland hitta på siter som Rakuten om man har lite tur och vågar handla från den som lagt upp den.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp