• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppdaterade klockbandslådan. -Ordning i natokaoset

De har legat i en gammal ful kartong, ivilken en liten mejselsats av tvättäkta kinakvalité levereats från generisk verktygs-kedja.

Tyckte ångesthögen förtjänade ett bättre öde!

Ps. Ja! Jag tycker det är mums med nato (MMN)
Ds.
Applåder och glada tillrop mottages! Likaså bilder på prydliga natohögar!

Trevlig kväll!
2016-05-30 21.35.21.jpg

2016-05-30 21.37.34.jpg

2016-05-30 21.38.54.jpg


2016-05-30 21.39.49.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Antar att man har flera band i samma färg/ storlek för att kunna använda banden flera dagar på raken utan att det blir allt för ohygieniskt? Eller så nöter man dem så in i bomben så de helt enkelt går åt..
Tror jag har fler Natoband än båda skribenterna.. Tyvärr så tycker jag inte att de sitter som jag vill:-( Antingen blodstopp eller så snurrar klockjäveln runt... Sen är de snyggare på andra än på mig så de blir sällan använda..
Bara därför ska jag köra Nato på Speedyn imorrn! Skam den som ger sig...
 
Antar att man har flera band i samma färg/ storlek för att kunna använda banden flera dagar på raken utan att det blir allt för ohygieniskt? Eller så nöter man dem så in i bomben så de helt enkelt går åt..
Tror jag har fler Natoband än båda skribenterna.. Tyvärr så tycker jag inte att de sitter som jag vill:-( Antingen blodstopp eller så snurrar klockjäveln runt... Sen är de snyggare på andra än på mig så de blir sällan använda..
Bara därför ska jag köra Nato på Speedyn imorrn! Skam den som ger sig...

Pics or it didn't happen!!
 
Det har du verkligen rätt i! Och jag kan säga att även din band-hög imponerade på mig. Jag tror att jag själv sitter på 2-3 nato totalt. Kanske dags för ändring på det?Man blir i alla fall lite sugen på det när man ser era. :)

Gjört! De trivs bäst i bulk! När man väl har många får man nöjjet att välja sorteringsmetod: färg, bredd, material eller övrigt!
 
Dock blir jag lite nyfiken på varför du har flera av samma? Ser ut som samma bandbredd också.

Jajemän, det är lite nördigt men oftast beställer jag 2-3st av samma typ så har jag någon i reserv om ett band skulle slitas ut eller komma bort (ingetdera har dock hänt mig hittills, nylonremmarna är ju närmast indestructible).

Har mestadels 20mm remmar men även ett gäng en större uppsättning perlon i 18mm till dessa bägge 2792-6SC (båda tillverkade år 1956)...

image.jpg


...och sedan är det ju ett elände med De Ville-klockorna med boettdiameter understigande 40mm då de i regel alltid har 19mm mellan luggarna. Inte lätt att hitta passande remmar, det går men utbudet är mindre. Visst, man kan alltid pressa på ett 20mm eller acceptera gluggen som uppstår om man tar ett mindre 18mm - men snyggast såklart med 19mm så det har blivit ett gäng sådana perlonremmar också till dessa bägge skönheter med kaliber 2500.

image.jpg


Vänligen
Forumets undersköterska
 

månljus

Panerai
Antar att man har flera band i samma färg/ storlek för att kunna använda banden flera dagar på raken utan att det blir allt för ohygieniskt? Eller så nöter man dem så in i bomben så de helt enkelt går åt..
Tror jag har fler Natoband än båda skribenterna.. Tyvärr så tycker jag inte att de sitter som jag vill:-( Antingen blodstopp eller så snurrar klockjäveln runt... Sen är de snyggare på andra än på mig så de blir sällan använda..
Bara därför ska jag köra Nato på Speedyn imorrn! Skam den som ger sig...
Så kan det ju absolut vara. Funderade inte så mycket över det innan jag slängde ut frågan. Använder inte själv nato särskilt ofta. Hur som helst, det låter som att det är dags att sortera upp dina nato och ta över tronen som natokungen här på KS. ;)
 
Jajemän, det är lite nördigt men oftast beställer jag 2-3st av samma typ så har jag någon i reserv om ett band skulle slitas ut eller komma bort (ingetdera har dock hänt mig hittills, nylonremmarna är ju närmast indestructible).

Har mestadels 20mm remmar men även ett gäng en större uppsättning perlon i 18mm till dessa bägge 2792-6SC (båda tillverkade år 1956)...

image.jpg


...och sedan är det ju ett elände med De Ville-klockorna med boettdiameter understigande 40mm då de i regel alltid har 19mm mellan luggarna. Inte lätt att hitta passande remmar, det går men utbudet är mindre. Visst, man kan alltid pressa på ett 20mm eller acceptera gluggen som uppstår om man tar ett mindre 18mm - men snyggast såklart med 19mm så det har blivit ett gäng sådana perlonremmar också till dessa bägge skönheter med kaliber 2500.

image.jpg


Vänligen
Forumets undersköterska

Fantastiskt!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så kan det ju absolut vara. Funderade inte så mycket över det innan jag slängde ut frågan. Använder inte själv nato särskilt ofta. Hur som helst, det låter som att det är dags att sortera upp dina nato och ta över tronen som natokungen här på KS. ;)
Njae.. Så långt ska vi inte gå.. Tror @Denke är den som har flest Nato. En rolig detalj är att trots den otroliga mängd bagageband den mannen har så är alla.. ALLA!!! Svarta..!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Njae.. Så långt ska vi inte gå.. Tror @Denke är den som har flest Nato. En rolig detalj är att trots den otroliga mängd bagageband den mannen har så är alla.. ALLA!!! Svarta..!

Jag HAR faktiskt andra färger. Men eftersom jag tycker att färgade nato's enbart funkar på bild men sällan IRL så är det givetvis bara de svarta som används. :D
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Pics or it didn't happen!!
Fan.. Du och @månljus synade min bluff...:-( Okej okej!! Jag HAAAAR inte fler Nato än ni har tillsammans. Men för att vara en herre som nästan aldrig använder Nato så har jag jävligt många. Tar detta tillfälle i akt att visa min bandförvaring. Inte bara Nato i denna dock:)
image.jpeg

Detta är min skörd..
image.jpeg
 
Fan.. Du och @månljus synade min bluff...:-( Okej okej!! Jag HAAAAR inte fler Nato än ni har tillsammans. Men för att vara en herre som nästan aldrig använder Nato så har jag jävligt många. Tar detta tillfälle i akt att visa min bandförvaring. Inte bara Nato i denna dock:)
image.jpeg

Detta är min skörd..
image.jpeg
Där är den ju!

Speedyn på nato!!
Fin låda för övrigt. Betydligt mer praktiskt än rullen, kanske kanske får jag uppdatera mig! Fixar inte att ha sån där OCD ordning på banden som @Undersköterskan så verktygslådan är nog ett bra alternativ även för mig.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Njae.. Så långt ska vi inte gå.. Tror @Denke är den som har flest Nato. En rolig detalj är att trots den otroliga mängd bagageband den mannen har så är alla.. ALLA!!! Svarta..!

Det är alltid bra att ha natoband inför sommarens semester. Funderar dock på om man borde ha en lite roligare färg för att skoja till det lite?

Det är också viktigt att man använder sina naton på rätt sätt eftersom de är odugliga som klockarmband. Antingen får man kallbrand eller så snurrar klockan som den orangea karusellen Tagada på Barnens dag.

wolmi-myland.jpg
DSC_1000-01.jpeg
 
Topp