• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppdaterade riktlinjer för köp/sälj och principer för forumet...

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Läser du inte vad jag skriver?
Sa inte att det var omöjligt, sa att jag inte vill göra det.
Läste precis det du sa. Tack daviden

Överlag har jag inga problem med det. I början lät det som bumpningarna var den största boven. Nu är det annat också och självklart köper jag er lösning. Verkligen inget drama. Vi diskuterar bara..
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ja, som sagt, vi hoppas att folk har...civilkurage? att fråga om hjälp, samt att alla medlemmar hjälps åt att rapportera inlägg, då ska det inte bli någon skillnad nej.
Det är fritt fram att skapa trådar i diskussion om objekt som väcker misstankar eller frågor.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tråkig utveckling. Ser gärna på en förändring angående "bumpar" istället för att ta bort möjligheten till att kommentera felaktiga objekt.

Med andra ord- ännu ett eko i mängden.

Du kan omöjligen ha läst någonting av det vi skrivit. Varken nu eller tidigare då kladd av just dig var bland det sista jag tog bort innan vi låste för kommentarer.

I den mån du tycker att detta är en tråkig utveckling så kan du betrakta dig själv som i allra högsta grad medskyldig till att dina leksaker plockades bort ur barnvagnen. ;)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Du kan omöjligen ha läst någonting av det vi skrivit. Varken nu eller tidigare då kladd av just dig var bland det sista jag tog bort innan vi låste för kommentarer.

I den mån du tycker att detta är en tråkig utveckling så kan du betrakta dig själv som i allra högsta grad medskyldig till att dina leksaker plockades bort ur barnvagnen. ;)

Då ser vi otroligt olika på problemet. Jag är medveten om min kommentar på
k0ltrasten annons. Anser däremot att möjligheten till att kommentera en bristfällig annons står högre än de (möjligen) ibland onödiga bumparna.

Det krävs tydligare förankring av kommentarer och objekt än att man måste vända sig till diskussionsdelen. . Genom öppen dialog minimerar man risk för brus och att ens meddelande når den tänkta målgruppen (potential buyers).

Absolut. Informativa kommentarer tillhör säkert ovanligheten och inte alls lika vanliga som dumma, ogenomtänkta kommentarer. Ser ändå inte varför man ska ta bort denna funktion. Se större forum som VRM. där fungerar det smärtfritt. Bättre att vi blir hårdare och gemensamt slutar kladda i annonser.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då ser vi otroligt olika på problemet. Jag är medveten om min kommentar på
k0ltrasten annons. Anser däremot att möjligheten till att kommentera en bristfällig annons står högre än de (möjligen) ibland onödiga bumparna.

Det krävs tydligare förankring av kommentarer och objekt än att man måste vända sig till diskussionsdelen. . Genom öppen dialog minimerar man risk för brus och att ens meddelande når den tänkta målgruppen (potential buyers).

Absolut. Informativa kommentarer tillhör säkert ovanligheten och inte alls lika vanliga som dumma, ogenomtänkta kommentarer. Ser ändå inte varför man ska ta bort denna funktion. Se större forum som VRM. där fungerar det smärtfritt. Bättre att vi blir hårdare och gemensamt slutar kladda i annonser.

Min annons?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Sorry, fel väg att gå... det är inte bara en eventuell köpare på objektet som har användning av att lära sig olika fallgropar på det annonserade uret. Även bra för att skapa sig en uppfattning om prisbilden på ur i olika skick. Om kommentaren kommer i tråden så skapar det större incitament för säljaren att öppet sänka priset till ett som motsvarar skicket, om detta sker via PM kommer med större risk att den varnade köparen bara går vidare och annonsen ligger kvar tills någon nybörjare nappar.

Seriösa säljare kan väl gå in och bumpa sina annonser, det är ju ändå tillåtet att göra det i ganska stor utsträckning.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag förstår att man inte orkar moderera trams där, det jag kan se är synd är att man inte kan gå tillbaka till gamla objekt och tex se att det var något fishy med annonsen om någon skrivit det där, tex Aurum och Glassen som brukar vara duktiga på det.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag tror att detta blir bra, bättre än hur det ser ut nu med alla idiotiska inlägg i K&S.
Det är som sagt några få vettiga inlägg men det väger nog inte upp andelen "den-är-så-snygg" inläggen.
 

Bolio

Panerai
Synd att det blev så trots att det påtalats om kladdförbud gång på gång har ju vissa valt att ignorera och till och med uppmanat till kladd, så tack till er [emoji35].


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att det är en bra ide att se till så att inte nya annonser puttas undan av kladd i gamla, även om jag också uppskattar aurum och vaniljglass feedback. För att styrka det ytterligare, utan att veta hur plattformen funkar, är det möjligt att lägga en min-tid mellan bumpar? Tillräckligt kort för att man inte ska lägga upp fler annonsern, men tillräckligt lång för att det inte ska vara samma annonser på förstasidan hela tiden?
För övrigt tycker jag det är väldigt sympatiskt att förändringar som dessa är så transparenta. Tack!
 

Jens

Greedo
En annan sak som gick förlorad iom detta var något som jag använde flitigt och det var ju att man kunde pinga en potentiell köpare. Nu blir det ju ett PM som gäller, asjobbigt!
Eller flitigt och flitigt, jag tror att jag har gjort det en gång iaf. Eller tänkt att att göra det, tror jag...

J
 

Ministern

Founder
2-Faktor
En annan sak som gick förlorad iom detta var något som jag använde flitigt och det var ju att man kunde pinga en potentiell köpare. Nu blir det ju ett PM som gäller, asjobbigt!
Eller flitigt och flitigt, jag tror att jag har gjort det en gång iaf. Eller tänkt att att göra det, tror jag...

J


Hehe, det var ju därför den försvann din ironiska skojare :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En annan sak som gick förlorad iom detta var något som jag använde flitigt och det var ju att man kunde pinga en potentiell köpare. Nu blir det ju ett PM som gäller, asjobbigt!
Eller flitigt och flitigt, jag tror att jag har gjort det en gång iaf. Eller tänkt att att göra det, tror jag...

J

Jag fick PM från en medlem som du pingat. Han bad mig PM'a dig att du ska PM'a honom istället för att pinga. Jag har PM'at med flera medlemmar om detta, samtliga har blivit pingade av dig. Ingen vill att du pingar och PM'ar samtidigt. De får så mycket mail då. Jag har svarat samtliga att de använder like-knappen för lite.
 

Jens

Greedo
Jag fick PM från en medlem som du pingat. Han bad mig PM'a dig att du ska PM'a honom istället för att pinga. Jag har PM'at med flera medlemmar om detta, samtliga har blivit pingade av dig. Ingen vill att du pingar och PM'ar samtidigt. De får så mycket mail då. Jag har svarat samtliga att de använder like-knappen för lite.
Tack! Va enkelt allt har blivit!


J
 

Minuteman

Rolex
Ett förslag i all välmening för att lösa problematiken med att undvika dåligt annonskladd, men behålla den utmärkta annonsmodereringsfunktionen och bibehålla en bra säkerhet för oerfarna köpare:

Skulle man kunna låta ett mycket begränsat fåtal behålla rätten att kommentera annonser, t.ex Aurum vaniljglass yonsson etc. enbart med syfte att kommentera konstigheter och felaktigheter i annonser.

Då borde det funka på ett bra sätt, och man undviker problemen.
 
Topp