• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppdaterade riktlinjer för Köp/Sälj...

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
KS'are! (ping Registered )

För att göra vårt Köp/Sälj till en ännu bättre och tryggare annonsplats har vi uppdaterat riktlinjerna för annonsering. Från och med nu ska nya säljesannonser innehålla en sk returpolicy. En returpolicy kan exempelvis vara: inga returer eller jag erbjuder full retur om objektet inte är som beskrivits.

Att ange en returpolicy bidrar till tydlighet och transparens i affärerna. Och på detta sätt tar vi ytterligare ett litet steg för att fortsätta vara en bra och safe plats för handel med klockor.

Vi vill också påminna om att KS som forum inte tar ansvar för affärer som görs på forumet. Säljare och köpare har ytterst ett eget vuxenansvar för att göra sin hemläxa och sin research. Vi kan dock hjälpa varandra! Bra tips på hur du köper och säljer klockor på ett proffsigt sätt finns i våra tipsguider för köpare och säljare. Båda guiderna är till hjälp vare sig du ska sälja eller köpa klockor. Tveka inte heller att fortsätta fråga dina forumvänner om råd, vi har över 4000 medlemmar som sitter på mängder av kunskap och erfarenhet. Tveka inte att fråga dina KS-kompisar! :)

EDIT: Den nya regeln om att returpolicy skall anges gäller from nu (140906) även för gamla annonser som bumpas = bumpar du din annons ska den uppdateras med returpolicy.

De uppdaterade riktlinerna för annonsering hittar ni här.

Med hopp om en fin helg! :)

/Denke, daviden, Spencer66
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Ytterligare en bra förstärkning av riktlinjer för K&S, ni gör ett bra jobb Denke & crew:)

Vill också passa på att be alla att tänka på den generellt vänliga tonen i forumet också återspeglas vid försäljningar och PM.
En del medlemmar sitter på mer kunskap än andra, med mer kunskap kommer mer makt..
be kind.. always.
 

Randel

Cartier
Bra initiativ, och ju fler som accepterar returer (inom rimliga gränser) desto bättre är det tycker jag. Jag har själv aldrig varit ute efter snabba affärer enkom för min vinnings skull utan affärer där både köpare och säljare ska känna trygghet. Att erbjuda retur ett antal dagar efter att affären är gjord är bra tycker jag. Tack för ett väldigt bra forum!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Skall returrätten eller icke returrätten finnas om det tydligt framför att man ej skickar varan utan endast säljer F2F?
 
Topp