• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppdragskronan lossnade!

bluesdog

Silver
49482EBF-45C6-4FF0-A8FF-1FA4D21498BE.jpeg
Vad göra åt detta, kom hem efter några veckor och nu skulle jag ge min Seafort lite handledstid, vad händer när jag skall dra upp o ställa klockan, jo kronan lossnar!

Hmm, frågan är ju då om själva "pinnen" gått av eller om den bara lossnat. Jag gissar på att själva stången gick sönder pga att jag inte ser slutet på "stången" som kopplar till uppdragningsmekanismen.

Ta den till en urmakare.

Inte för att jag vill strö salt i såret men tyvärr innebär det där oftast att även kronan behöver bytas ut (om det är ETA som jag tror?)
Kronaxeln sitter vanligtvis fixerad som berget i kronan.
Kan givetvis bli bökigt iom att det är en Halios men dessa tillverkare brukar vara schyssta och skicka det som behövs.

Säger inte att det är så för din del, men när detta hände mig senast var boetten/"tuben" som kronaxeln sitter i aningens skev och utmynnade till slut i en helt ny boett (på garantin som tur var). Hade då knäckt tre stycken axlar redan.

Någon som vet ngn urmakare i Stockholm som kan laga klockan?
Jason på Halios vill tydligen veta vem
som ska laga den!

Tillbaka
Topp