• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upphämtning och leverans från utlandet

lappy17

Basic
Vann en Rolex på auktion på nätet i Spanien....men missade att kolla auktionshusets rutiner för leverans....vilka visade sig vara obefintliga. Någon som har ngt bra tips på hur man får hem den på enklast möjliga sätt?

Om den var dyr men du ändå inte har bränt alla pengar redan så ta med tjejen/sambon/frun/ungarna på en mini-weekend med billigaste flygbolaget.

Alla nöjda och glada, säkrast frakt :)

Fedex (och kanske även andra) har tjänster för att hämta upp och skicka hit...men jag får huvudvärk bara jag tänker på det. Bl a synka så att stället är öppet vid upphämtningen, att det är förpackat bra, osv osv

Lyckligt slut....en kollega skulle till Madrid. Får hem den på söndag.

Bilagor

• Resized_20180503_191843_2915.jpg
    Resized_20180503_191843_2915.jpg
    95 KB · Visningar: 3
Det auktionshuset verkar har ganska bra priser: http://www.salaretiro.com/en/subast...r-ii-batman.html?search_query=rolex&results=0

Eller är det något jag missar här?
Nej, stämmer nog i en del fall. En nackdel utöver att dom inte skickar saker är att beskrivningarna är väldigt knapphändiga med få bilder och ofta väldigt lite info. Personalen verkar inte heller superkunniga. Budade på min som en liten chansning...men den ser ok ut på bilden. Blev 2100 euro totalt.

Nej, stämmer nog i en del fall. En nackdel utöver att dom inte skickar saker är att beskrivningarna är väldigt knapphändiga med få bilder och ofta väldigt lite info. Personalen verkar inte heller superkunniga. Budade på min som en liten chansning...men den ser ok ut på bilden. Blev 2100 euro totalt.
Jaha, så priserna som står på avslutade auktioner är alltså inte vad de klubbades för utan vad utgångsbudet var?

Tillbaka
Topp