• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop - Hur många klockor äger DU ?????

Ja, det vore kul och se hur många klockor DU äger och hur många som som får regelbunden handledstid....

Så frågan är:

Hur många klockor äger DU just nu (räkna inte med tjejens, svågerns, barnens osv+)
Hur många av dessa får regelbunden handledstid


För mig är det i dagsläget:

Äger endast 5st varav 4st får regelbunden handledstid

Ni får gärna lista upp vad ni har men det är frivilligt...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
7 st varav 1 st quartz beater som bara får jobba på sommaren.. Av de övriga 6 är det egentligen bara en stackare som inte får mycket luft :?
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Upprop - Hur många klockor äger DU ?????

Äger elva just nu; varav tre inte går/saknar glas.

Fem-sex av dem får handledstid ofta!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
4 st i skrivande stund. 2 st som används regelbundet, en som inte är värd att nämna och en Seiko chronograph som ligger och lurar i någon gammal flyttkartong.
 

BME

Cartier
8 stycken inom kort 9 stycken där just nu alla utom pannan vilar gott i skåpet...
Men det är väl nyhetens behag snart så börjar det rullas lite mer och i "vanliga" fall så är det väl iaf 5 som slåss om handledstid...
 

Itson

Omega
Re: Sv: Upprop - Hur många klockor äger DU ?????

Har fyra stycken varav två som används regelbundet. Dags att skeppa iväg de två andra kanske..
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Fyra stycken. En, 5513, får daglig motion. Resten är två beaters som får tid när det vankas stryk och en JLC som väntar på service.
Eventuellt väntar jag utökning om en lägenhetsförsäljning går som det är tänkt... :cool:
 

Pleximannen

Cartier
Seiko SKX007
Omega Speedy Pro, cal 861 *
Omega Speedy Pro, cal 321
Omega Seamaster, 34mm från 50-alet
Rolex Sub 1680 vit
Rolex Sub 1680 röd (på väg ut)
Rolex SD 1665 "thin case" med vit tavla
Rolex SD 1665 Great White *
Rolex Sub-C 114060 *

Alla får handledstid men mest får de markerade med stjärna. Minst får Seikon.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hallå!
Äger väl 3 just nu (inte räknat Suunto X-lander och Garmin 305), men endast en kommer till användning, vilket är skälet till att jag försöker finna den "enda rätta klockan"! :roll:
Mvh
Michael
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kanske 15? Under några månader tror jag nog att jag använder 8.
 

Mykeys

Cartier
Äger 12 st, men det är bara 6st som används regelbundet, och utav de 6 finns det tre klara favoriter som används mest.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Rangordnas i användning

1, Tag Heuer rs150
2, Tag Heuer rs Calibre 36
3, AP Dykare
4, Hublot Ice Bang Evo
5, Suunto Elementum Aqua

Två övriga Suunto som mest ligger i nån låda.

Sinn U2 (anlände igår, sjysst klocka)
Sjöö Sandström White Diamond (anländer Måndag)
 

Jonaz

Rolex
12-13 st...
Av de är det två som får mycket tid. Tre som får mindre och några som bara ligger...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

PierreS

Cartier
Tunt i lådan för tillfället :(

Äger 5 klockor för tillfället där min Omega 2254.50 får mest tid för tillfället, en moddad Seiko SKX007J på andra plats, Citizen Aqualand C029 titan på tredje plats, Suunto Quest träningsklocka på fjärde och slutligen en gammal vittavlad Citizen 150m dykare på sista plats :roll:

Hoppas att rätt årsklocka ( 1675 el. 1680 -77 ) dyker upp snart så Omegan får nån konkurrens :mrgreen:
 
Topp