Mycket tjusig. Nyförvärv? Det är något särskilt med PO tycker jag, lite magisk nästan. Ingen klocka är perfekt, men PO har väldigt många rätt.Fyller på med Generation 2. Första PO:n för min del.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket tjusig. Nyförvärv? Det är något särskilt med PO tycker jag, lite magisk nästan. Ingen klocka är perfekt, men PO har väldigt många rätt.Fyller på med Generation 2. Första PO:n för min del.
![]()
Mycket riktigt ett nyförvärv! Har snurrat 4 SMP senaste åren så det var väl på tiden att man testade PO.Mycket tjusig. Nyförvärv? Det är något särskilt med PO tycker jag, lite magisk nästan. Ingen klocka är perfekt, men PO har väldigt många rätt.
Så jäkla fint! Jag kör ett likadant nato på min 43,5mm PO. Det blir dock lite tjockt men det fungerar ändåSäga vad man vill om Omegas Nato men nog passar PO gen 1 jäkligt bra på!
![]()
Bra kombo! Jag har alltid tyckt att G1 passar bra ihop med Isofrane också. Bild från Isofranes Facebook, lagom machotöntigt med olika vapen, men klockan ser bra ut.Säga vad man vill om Omegas Nato men nog passar PO gen 1 jäkligt bra på!
![]()
Bra kombo! Jag har alltid tyckt att G1 passar bra ihop med Isofrane också. Bild från Isofranes Facebook, lagom matchotöntigt med olika vapen, men klockan ser bra ut.
![]()
Vem bryr sig om läget hos vridringen?39,5 mm med vridringen ett klick för långt åt vänster.Nåja.
![]()
Jag är som @Sennelier : har också OCD att pilen måste vara centrerad över kl 12 när jag inte använder denVem bryr sig om läget hos vridringen?
När jag bär en klocka med vridring använder jag den flera gånger om dagen för att ta tid på tebryggning, pastakokning och annan matlagning. Vridringen står således där jag senast ställde den för att ta tid.
Vi är alla olika. Jag var också så tidigare, men tröttnade på att återställa efter varje användning.Jag är som @Sennelier : har också OCD att pilen måste vara centrerad över kl 12 när jag inte använder den![]()
Nog fan flyger det.Bra kombo! Jag har alltid tyckt att G1 passar bra ihop med Isofrane också. Bild från Isofranes Facebook, lagom matchotöntigt med olika vapen, men klockan ser bra ut
Eller som att man är noga med att återställa, men har slarvat lite.Värst är ändå när vridringen är ett klick fel. Då ser det ut som en Seiko som inte linjerar.![]()
Den har diskuterats utförligt här och i den "vanliga" Omega-tråden, om du går tillbaka till lanseringsdagen den 18 november.Va gillar ni nya planet ocean? Tycker den ser helt grym ut, enda jag inte gillar är delvis polerad länk. Den ger verkligen ett ha begär.
Orkade inte leta så ställde av lathet frågan igenDen har diskuterats utförligt här och i den "vanliga" Omega-tråden, om du går tillbaka till lanseringsdagen den 18 november.
Sammanfattning:
Flera av oss blev förskräckta över det stora bytet av stil och avsaknad av likhet med tidigare generationer. Många av oss gillar ändå klockan för vad den är. Flera är liksom du negativa till de polerade ytorna.
Alla klockor som finns i lager hos handlare, alternativt kan tas hem från tillverkaren på några dagar kommer alltid att tappa ganska mycket i samma sekund som köparen promenerar ut genom dörren. Allt annat vore konstigt.Dom verkar gå billigt för runt 85-90k nya på chrono24 också så tveksamt andrahandsvärde :/.
Mja precis, eller de kanske va fel formulerat att de e tveksamt andrahandsvärde utan mer att det är som du säger, det finns gott om klockor och då finns det också prutmån och priset blir betydligt lägre efter man hämtat ut den. Hur som helst, jag gick tillbaka lite i tråden och läste snabbt igenom reaktionerna, trodde nog att den skulle fått mer positiv respons men jag är som sagt inget super omegafan så jag kanske blir mer positiv till förändringar. Jag får nog åka till en ad och testa enAlla klockor som finns i lager hos handlare, alternativt kan tas hem från tillverkaren på några dagar kommer alltid att tappa ganska mycket i samma sekund som köparen promenerar ut genom dörren. Allt annat vore konstigt.
Det räcker med att gå till sig själv. Om klockan finns att köpa ny hos en handlare som erbjuder utmärkt service och möjlighet att prova och jämföra med andra klockor, hur mycket billigare måste den vara för att jag ska köpa den begagnad av en privatperson som inte erbjuder något av detta och kanske har slitit på den?
Så hur innebär det faktum att klockan finns tillgänglig för 80 procent av listpris på chrono24 att en viss klocka har "tveksamt andrahandvärde"?
Det du skriver gäller för i stort sett alla märken förutom Rolex.Mja precis, eller de kanske va fel formulerat att de e tveksamt andrahandsvärde utan mer att det är som du säger, det finns gott om klockor och då finns det också prutmån och priset blir betydligt lägre efter man hämtat ut den. Hur som helst, jag gick tillbaka lite i tråden och läste snabbt igenom reaktionerna, trodde nog att den skulle fått mer positiv respons men jag är som sagt inget super omegafan så jag kanske blir mer positiv till förändringar. Jag får nog åka till en ad och testa en.
Ja jag vet, jag har väl lyckats bli van vid just rolex och de speciella kring märket.Det du skriver gäller för i stort sett alla märken förutom Rolex.
Och Rolex innebär inte en konsumentvänlig köpupplevelse.Ja jag vet, jag har väl lyckats bli van vid just rolex och de speciella kring märket.
Det behöver inte finnas prutmån för att priserna på chrono24 ska vara under listpris.Mja precis, eller de kanske va fel formulerat att de e tveksamt andrahandsvärde utan mer att det är som du säger, det finns gott om klockor och då finns det också prutmån och priset blir betydligt lägre efter man hämtat ut den.
Ja såklart har du rätt i de men hos ad har jag fått 20% på båda dom omegor jag köpt tidigare också. Vill minnas att prutmånen närmast försvann för några år sedan men verkar gå att få bra pris nu igen. Servicen hos ad har jag aldrig upplevt särskilt märkvärdig heller å andra sidan men visst, tryggheten är ju överlägsen. Jag har väl som sagt blivit lite rolexfierad senaste året.Det behöver inte finnas prutmån för att priserna på chrono24 ska vara under listpris.
Om klockorna finns för listpris hos de officiella återförsäljarna, varför ska man betala listpris hos en handlare på chono24 som inte erbjuder någon service alls, förutom det mest grundläggande att ta betalt och leverera klockan, dessutom med viss avsaknad av den trygghet som kommer med att promenera in i butiken och kliva ut med klockan omedelbart efter betalning, samt vetskapen att det bara är att knalla dit om det skulle vara något problem?
Skulle du själv betala listpris på chrono24?
Marknadskrafterna innebär att priset på chrono24 alltid kommer att vara under listpris, förutom för det fåtal klockor som i praktiken bara levereras av scalers.
Testa en i berlin förra veckanSå fort tillfälle ges ska jag klämma…har hittills fastnat för den blå.
![]()
![]()
Tillbaka igen?
Nej tyvärr @HebbeTillbaka igen?![]()
Ser väldigt bra ut på bildenSå fort tillfälle ges ska jag klämma…har hittills fastnat för den blå.
![]()
![]()