• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Kör på med denna :)
20260204_101603.jpg
Så fin. Nyförvärv?

Var i Dubai för ca två veckor sedan. Gick in i Omegabutiken i Dubai mall för att testa förra generationens PO 39,5 mm. Utan vidare prutning fick jag 15% rabatt. Har det nu blivit standard med rabatt i Omegabutiker, eller gäller det endast äldre modeller?

39.5 är som gjord för oss med slimade handleder, men med det sagt så tycker jag även 43.5 passar rätt bra pga inte så stort lug-to-lug avstånd. Har haft en svart tidigare som jag varit super nöjd med. Var på jakt efter en vit egentligen, men det får bli nästa gång :)
1770205414469.png

39.5 är som gjord för oss med slimade handleder, men med det sagt så tycker jag även 43.5 passar rätt bra pga inte så stort lug-to-lug avstånd. Har haft en svart tidigare som jag varit super nöjd med. Var på jakt efter en vit egentligen, men det får bli nästa gång :)
1770205414469.png
Den där vita med vridning från den svarta varianten hade varit något.

Sammanträffande! Jag var också på jakt efter samma vita referens i något år. Var nära att slå till på C24, men den var för dyr och säljaren ville inte förhandla. Den vita är ganska ovanlig. Har nog inte sett den på KS?

1770205414469.png

Sammanträffande! Jag var också på jakt efter samma vita referens i något år. Var nära att slå till på C24, men den var för dyr och säljaren ville inte förhandla. Den vita är ganska ovanlig. Har nog inte sett den på KS?
Finns en vit på Krons pre-owned, 2022, 60k

1770205414469.png
Även om lig-lug inte är så stort på en 43.5 så har omega ett problem med sina länkar

Där är för många länkar som ej går att ta av för att den ska passa folk med mindre handleder....

Samma gäller tyvärr nya po'n

Även om lig-lug inte är så stort på en 43.5 så har omega ett problem med sina länkar

Där är för många länkar som ej går att ta av för att den ska passa folk med mindre handleder....

Samma gäller tyvärr nya po'n
på 39.5 har jag 3 stora länkbitar monterad på min ca 17cm handled, så bör inte var något större problem. Minns inte hur det var på 43.5an.

på 39.5 har jag 3 stora länkbitar monterad på min ca 17cm handled, så bör inte var något större problem. Minns inte hur det var på 43.5an.
Apropå länkar. Du vet säkert om det redan, men det finns halvlänkar att beställa till 39,5 mm. Det hjälpte passformen väldigt mycket för mig. Den gick från okej till helt perfekt när jag köpte en halvlänk. Har referensnumret kvar i mejlen ifall du behöver.

Apropå länkar. Du vet säkert om det redan, men det finns halvlänkar att beställa till 39,5 mm. Det hjälpte passformen väldigt mycket för mig. Den gick från okej till helt perfekt när jag köpte en halvlänk. Har referensnumret kvar i mejlen ifall du behöver.
Tack för tipset men känner att det är OK som det är nu, summer edition har inte heller open caseback vilket bidrar till komforten :)

Jag har även ett större lås till min med 5 justeringslägen

Tillbaka
Topp