Så fin. Nyförvärv?Kör på med denna![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så fin. Nyförvärv?Kör på med denna![]()
![]()
Stämmer, tyckte redan 2023 att det var den bästa av summer collection men blev aldrig av förrän nuSå fin. Nyförvärv?
Grattis! Bästa storleken tycker jag personligen. Sitter så j-a snyggt och skönt på handleden. Snabbjustering i spännet är guld värt. Jag har haft min på mig nästan oavbrutet i fyra månader.Stämmer, tyckte redan 2023 att det var den bästa av summer collection men blev aldrig av förrän nu![]()
Den där vita med vridning från den svarta varianten hade varit något.39.5 är som gjord för oss med slimade handleder, men med det sagt så tycker jag även 43.5 passar rätt bra pga inte så stort lug-to-lug avstånd. Har haft en svart tidigare som jag varit super nöjd med. Var på jakt efter en vit egentligen, men det får bli nästa gång![]()
![]()
Har bara sett en men det var OS varianten, vill helst ha den helvita.Sammanträffande! Jag var också på jakt efter samma vita referens i något år. Var nära att slå till på C24, men den var för dyr och säljaren ville inte förhandla. Den vita är ganska ovanlig. Har nog inte sett den på KS?
Läsbarhet nolla för oss över 50Har bara sett en men det var OS varianten, vill helst ha den helvita.
![]()
Sekundvisaren har iallafall bra kontrast på den OS variantenLäsbarhet nolla för oss över 50![]()
39.5 är som gjord för oss med slimade handleder, men med det sagt så tycker jag även 43.5 passar rätt bra pga inte så stort lug-to-lug avstånd. Har haft en svart tidigare som jag varit super nöjd med. Var på jakt efter en vit egentligen, men det får bli nästa gång![]()
![]()
Finns en vit på Krons pre-owned, 2022, 60kSammanträffande! Jag var också på jakt efter samma vita referens i något år. Var nära att slå till på C24, men den var för dyr och säljaren ville inte förhandla. Den vita är ganska ovanlig. Har nog inte sett den på KS?
Även om lig-lug inte är så stort på en 43.5 så har omega ett problem med sina länkar39.5 är som gjord för oss med slimade handleder, men med det sagt så tycker jag även 43.5 passar rätt bra pga inte så stort lug-to-lug avstånd. Har haft en svart tidigare som jag varit super nöjd med. Var på jakt efter en vit egentligen, men det får bli nästa gång![]()
![]()
på 39.5 har jag 3 stora länkbitar monterad på min ca 17cm handled, så bör inte var något större problem. Minns inte hur det var på 43.5an.Även om lig-lug inte är så stort på en 43.5 så har omega ett problem med sina länkar
Där är för många länkar som ej går att ta av för att den ska passa folk med mindre handleder....
Samma gäller tyvärr nya po'n
Tack för tipsetFinns en vit på Krons pre-owned, 2022, 60k
Omega 215.30.40.20.04.001 | Krons
215.30.40.20.04.001 <p>Referens: 215.30.40.20.04.001<br>Tillverkningsår: 2022<br>Original box & certifikat: Ja & ja<br>Garanti: 2 år<br>Finns tillgänglig på KRONS i Stockholm</p> för Artikelnummer 7864krons.se
Apropå länkar. Du vet säkert om det redan, men det finns halvlänkar att beställa till 39,5 mm. Det hjälpte passformen väldigt mycket för mig. Den gick från okej till helt perfekt när jag köpte en halvlänk. Har referensnumret kvar i mejlen ifall du behöver.på 39.5 har jag 3 stora länkbitar monterad på min ca 17cm handled, så bör inte var något större problem. Minns inte hur det var på 43.5an.
Tack för tipset men känner att det är OK som det är nu, summer edition har inte heller open caseback vilket bidrar till komfortenApropå länkar. Du vet säkert om det redan, men det finns halvlänkar att beställa till 39,5 mm. Det hjälpte passformen väldigt mycket för mig. Den gick från okej till helt perfekt när jag köpte en halvlänk. Har referensnumret kvar i mejlen ifall du behöver.
Jag har även ett större lås till min med 5 justeringslägenApropå länkar. Du vet säkert om det redan, men det finns halvlänkar att beställa till 39,5 mm. Det hjälpte passformen väldigt mycket för mig. Den gick från okej till helt perfekt när jag köpte en halvlänk. Har referensnumret kvar i mejlen ifall du behöver.
Så långt behövde jag inte gå som tur är. Men det är bra att dessa alternativ finns. En del i övrigt bra klockor tvingas man ju sälja för att man aldrig får till passformen.Jag har även ett större lås till min med 5 justeringslägen