• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

När den släpptes var jag skeptiskt men…den växte o till slut var jag tvungen att klämma. Där någonstans bestämde jag mig för att nya PO faktiskt är bra…väldigt bra.

Vill nog påstå att detta kan vara den bästa Omega dykaren på senare år. Sitter sjukt bekvämt och känns rätt lätt ändå på handleden. Länken är riktigt lyckad. Ska bli kul o testa gummit framöver.

IMG_6803.jpeg

IMG_6804.jpeg

IMG_6805.jpeg

Senast ändrad:
Dina och @loevhagen ’s bilder har fått mig att ändra uppfattning helt om den nya. Tyckte det var en hemsk skapelse på Omegas första bilder. Helt annat när man ser bra bilder på den ”irl”.
Kan med enkelhet säga att detta är bästa! Älskar samtliga förra gen PO framförallt första men denna senaste har nåt annat o ska nog ej jämföras med föregående.

Nåt helt annat faktiskt. 👌🏻

Har för mig att du nämnt att du sett något inlägg på ett annat forum där man borstat länken

Stämmer det?
Ja, det stemmer. En tråd på Omegaforums.net. Så ikke spesielt bra ut, da man ikke blir kvitt lysrefleksjoner inni og mellom senterleddene. Dessuten er alle leddene - børstet eller polert - helt flate, så de reflekterer mye lys. Vil man ha mindre bling: Kjøp en Aftermarket lenke i stål heller.

Kört denna sen den landande för 1,5 vecka sedan. Lätt den bekvämaste o bästa PO jag haft faktiskt. Ej testat på mitt gummi ännu men däremot klämt på @Samson32 o konstaterar att även gummit fått sig ett rejält lyft. Tunnare, mjukare o mer följsamt än tidigare PO gummi.

En grymt bra dykare ifrån Omega!
IMG_6835.jpeg

Är det helt dött på PO marknaden?
Inte ens fått ett bud på min blåa jag har till salu

Ligger jag så grymt fel i pris eller vill ingen ha den blåa längre? Haha

Korrekt. Den är väldigt trevlig men rubbad som man är överväger jag att låta den vandra vidare till förmån för något nytt… :facepalm:
Haha ja man är ju det😩 Köpte en BB58 för några veckor sedan som kommer få vandra vidare.
Har själv haft 43,5an men fick aldrig riktigt till passformen. Vet du om det är någon större skillnad mellan 43,5 och 42? Eller ska man testa 39,5 kanske.

Priset borde vara ganska rätt men det är mycket pengar ändå. Upplever att det är ganska segt just nu generellt och att folk kanske håller lite mer i pengarna

Haha ja man är ju det😩 Köpte en BB58 för några veckor sedan som kommer få vandra vidare.
Har själv haft 43,5an men fick aldrig riktigt till passformen. Vet du om det är någon större skillnad mellan 43,5 och 42? Eller ska man testa 39,5 kanske.
Har bara testat 43,5an hos AD, tycker den är grym men just då tyckte jag den var något för stor. Mest troligen pga att jag hade SMPn då som är lite tunnare.

42an tycker jag konstigt nog bärs bättre än SMPn? Gissar att länk med taper spelar in en del där. 🤔 Ska du ut på jakt efter en så vet du var det eventuellt finns en. 😂

Är väl helt dött… alla ”entusiaster” vill dessutom bara köpa kassaskåp säkra investeringar ….

Sen undrar jag iof varför du köpte när du utryckte en sådan oro kring passformen…var det inte så med den förra oxå?

I övrigt är din PO bästa dykaren från Omega 😀

Har bara testat 43,5an hos AD, tycker den är grym men just då tyckte jag den var något för stor. Mest troligen pga att jag hade SMPn då som är lite tunnare.

42an tycker jag konstigt nog bärs bättre än SMPn? Gissar att länk med taper spelar in en del där. 🤔 Ska du ut på jakt efter en så vet du var det eventuellt finns en.
Haft SMPn två ggr om men inte kommit överens med den heller😅
Kanske är 42an som är perfekt😁
Skicka gärna lite info om klockan👍🏻

Tillbaka
Topp