• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 1,000 62.2%
  • Nej

Röster: 609 37.8%

• Totala vĂ€ljare
    1,609
Dagens jobbklocka 👌
20251111_145227.jpg
Nu snackar vi blekt

Söker rÄdgivning dÄ jag Àntligen ska köpa min första ordentliga klocka. Jag Àr helt inne pÄ blÄ Omega SMP det lutar Ät modellen 2018-2022, har har Ànnu inte haft möjligheten att testa nÄgon Àn. Ska absolut görs innan köp, nu till min frÄga.
Mina handleder Àr ca 18 cm, hur tycker ni andra att modellen upplevs storleksmÀssigt? Jag vill inte ha en för blaffig kÀnsla.

HÄller koll pÄ begagnatmarknaden hÀr i Sverige men ocksÄ Chrono24. NÄgot man borde tÀnka pÄ dÀr om det blir köp chrono?
DÄ min kunskap Àr Àr begrÀnsad vill jag ÀndÄ kÀnna mig trygg kring Àkthet osv.

Tack för bra trÄd!

Söker rÄdgivning dÄ jag Àntligen ska köpa min första ordentliga klocka. Jag Àr helt inne pÄ blÄ Omega SMP det lutar Ät modellen 2018-2022, har har Ànnu inte haft möjligheten att testa nÄgon Àn. Ska absolut görs innan köp, nu till min frÄga.
Mina handleder Àr ca 18 cm, hur tycker ni andra att modellen upplevs storleksmÀssigt? Jag vill inte ha en för blaffig kÀnsla.

HÄller koll pÄ begagnatmarknaden hÀr i Sverige men ocksÄ Chrono24. NÄgot man borde tÀnka pÄ dÀr om det blir köp chrono?

Tack för bra trÄd!
Tycker de sitter bra pÄ en 18cm handled. Jag har ca 18,5 cm som referens.

Ett bra beg. pris pÄ dessa idag Àr ca 40-48k beroende pÄ skick, Älder och fÀrg.
Jag personligen skulle satsa pÄ att köpa en frÄn Sverige dÄ de Àr tillgÀngliga pÄ den svenska beg. marknaden.

Lycka till!
IMG_2881.jpeg

Tycker de sitter bra pÄ en 18cm handled. Jag har ca 18,5 cm som referens.

Ett bra beg. pris pÄ dessa idag Àr ca 40-48k beroende pÄ skick, Älder och fÀrg.
Jag personligen skulle satsa pÄ att köpa en frÄn Sverige dÄ de Àr tillgÀngliga pÄ den svenska beg. marknaden.

Lycka till!
IMG_2881.jpeg
Tack, den sitter fint!
Den blÄ Àr sÄ jÀkla snygg!
HÄller koll pÄ om det kommer nÄgon till salu (dagligen)
Tack för inputs, God fortsÀttning!

Jag har funderingar kring vad detta Àr för referens pÄ bilden?

Googlar jag 168.1628 sÄ Àr svaren vÀldigt klena.

Ser ut att vara slÀt tavla.

NÄgon som vet vad den heter??

Och vilka Är tillverkades den?

Samt vad Àr vÀrdet med lÀnkbitar fast utan box o papper??

Tack
IMG_7731.jpeg

Tack för bra trÄd!
Jag tycker att förra gen Ă€r lite bĂ€ttre mindre klumpigt och med lĂ€nk inte sĂ„ tung 😉 men det Ă€r smaksak . 18 cm handled ocksĂ„ hĂ€r
IMG_4007.jpeg
ef15b984-3f43-4ec6-8750-3d0c3f21e638.jpeg

Tack
IMG_7731.jpeg
Ref pÄ denna Àr 2552.80 tror jag

Tack
IMG_7731.jpeg
Ovanliga visare, varken svÀrd eller skelett. tror det Àr en 2250.80.00 för den japanska marknaden
Ref pÄ denna Àr 2552.80 tror jag
2552.80 har vanliga skelettvisare

Ovanliga visare, varken svÀrd eller skelett. tror det Àr en 2250.80.00 för den japanska marknaden

2552.80 har vanliga skelettvisare
Ja, om den Ă€r blÄ  Ă€r den svart sĂ„ verkar det vara 2250.50.
Fann en bra bild, inga vÄgor. VÀrde? I nivÄ med andra midsize automater? Men den Àr ju onekligen lite udda.
@Putteman
IMG_9726.jpeg

Kanske uttjatat Àmne men hur liten Àr en midsize egentligen? Tittar frÀmst pÄ OG Bondvarianten? NÄn som har jÀmfört med t ex BB54?

Tillbaka
Topp