• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 581 37.9%

  • Totala väljare
    1,533

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
En klocka som folk älskar, hatar eller har någon slags ambivalens inför. Upp med din eller den som du har haft!
Det sägs ju att dessa är väldigt vanliga så vi borde ju få ihop ett gäng tänkte jag ;)

1c7db95d.jpg
 

davidschon

Breitling
Har aldrig haft någon och har heller aldrig varit speciellt sugen fram till nyligen. Kan nog bli en inom en snar framtid, gillar den framför allt med blå urtavla. Snygg kombination JakobZ med oranget band.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
2532.20 Min första automatare, som jag skaffade långt innan jag började härja på diverse klockforum



2254.50 Den vita behövde till slut servas, och då dyk den här upp på Blocket, och köptes av en viss Lunkan, som nämnde TTT, och det blev startskottet för mitt klocknörderi. Båda flippades kort därefter :)



Hade en analog aqualand sedan tidigare, men även den flippades fort

 

Lunkan

Cartier
2532.20 Min första automatare, som jag skaffade långt innan jag började härja på diverse klockforum



2254.50 Den vita behövde till slut servas, och då dyk den här upp på Blocket, och köptes av en viss Lunkan, som nämnde TTT, och det blev startskottet för mitt klocknörderi. Båda flippades kort därefter :)



Hade en analog aqualand sedan tidigare, men även den flippades fort



Kan vara den bästa allroundklockan tillsammans med Rolex Submariner. Funkar till allt :)
 

AgE

Omega
Min första riktiga klocka var en SMP 2220.80. Gillar verkligen tavlan på dessa. Gick sjukt bra också, typ +2/3 sek/vecka om man bar den om dagarna. Först i efterhand som jag hört massa dåligt om cal 2500, min var verkligen kanon.

BbAS40g.jpg
 
Topp