• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Visa din DJ på läder!

morrism

Audemars
Börjar bli sugen på en 2-tone DJ på svart läder, är det någon som har det som kan slänga upp ett handledsskott?
 

jabla

Sarlacc
Här är min DateJust på blå stuts, har fått mycket kritik för denna kombinaton men jag gillar den.

DJstruts.jpg


och här på vitt Hirsch Duke.

DateJustDuke.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Detta mina vänner, är helt jävla fantastiskt. :eek:
Ja visst är det. Bandhornens ursprungliga finnish är fullständigt bortpolerad. Ser ut som om säljaren försöker få en äldre DJ 16233 att likna den nyare ref 116233.

Jag gillar det inte.

Ska jag anta att du och jag tänker olika, när det gäller just den här bilden, dvs att du tycker om den?

Till OP: Kan dessvärre inte bidra med bild, men en spännande kombination jag gärna rekomenderar är en äldre två-tons Datejust Turn-o-graph, på svart eller brunt läder. En skön - lite sportigare - kombination, alternativt en ganska modern 16203, med slät glasring i guld, som du också med fördel kan bära på tvåtons Oyster.

mvh A
 

Sond

Patek
Till nästan alla 2-tons DJ passar ju svart skinn. Men på en med svart tavla och guldiga index blir det ju helt fantastiskt. Om man har vit eller silvrig tavla med metallfärgade(icke guld) index blir det inte lika fantastiskt bra. Men fortfarande bra...

MIna två öre...
 

DrDre

Patek
Nej inte för dagen men O M en DJ ska ha skinnband ska det vara dressat typ chrokodil, DJ är ingen toolwatch.

Jag håller med dig. Efter att ha provat ett antal armband på min DD, så kom jag fram till att man "måste" ha ett tunt band och som smalnar av till 16mm. Ett kraftigt kalvskinn som smalnar av till 18 (som tex Breitlings remmar) gör att klockan nästan drunknar i armbandet. Dessutom har man ju fördelen att om man går ned till 16 mm så kan man köra med ett Rolex-spänne (vad jag vet i alla fall, så finns det inte Rolex spännen som är 18 mm om man inte vill ha ngn clasplösningm men jag är inte helt säker).
 
  • Like
Reactions: Wii

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Provade min DJ på skinn, men tyckte den blev kändes för liten. Kanske hade för grovt band på den, så välj ett tunt band som smalnar av för att "lyfta fram" klockan. Spence's (tex) DD på läderstronk ser bra ut däremot, så potentialen finns
 

morrism

Audemars
Något konkret tips på en svart läderremsa? En tunn 18 som smalnar till 16, var hittar man en sån? Och ett rolexspänne, vad ligger de på?
 

UNO

Panerai
Är inte säker på att jag hänger med på vad du menar. Skulle skinn göra den mer "toolig"? IMO drar ofta skinn ned "tooligheten".
Om en klocka inte är en Toolwatch är den med största sannolikhet en Dresswatch, en Dresswatch passar bäst på eleganta skinn, inte robusta eller Natos.
 
Fan, där har vi den! Vem har denna goding nu?

Det vet jag faktiskt inte. Jag köpte den för 16,8k via Uret.se's avdelning för begagnade klockor i våras. Jag hade den i min samling i några veckor men bar den nästan aldrig, och som den Omega-guy jag ändå är så insåg jag allteftersom att den inte riktigt hörde hemma i min samling (som numera uteslutande består av Omega-klockor). Så jag bytte den mot en fantastisk Speedy MKII (med en liten slant åt mitt håll) istället. Den nye ägaren, en annan forummedlem här på KS, noterade dock en gångavvikelse som blev värre för varje dag och skickade in klockan för reparation/service då den ju stod under Uret.se's garanti om sex månader, tror jag det är, för begagnade klockor. Väl tillbaka igen (från Holland, dit klockan av någon anledning skickats för reparation) gick den dock lika dåligt som innan, och Uret.se kunde inte precisera exakt vad som var fel med den och heller inte vad som gjorts för att åtgärda felet så den nye ägaren gjorde ett återköp och fick lämna tillbaka klockan mot kontant ersättning istället. Var den nu finns vet jag inte, men det troliga är väl att Uret.se fortfarande har den i sin besittning och säkerligen sätter upp den till försäljning igen när de väl kommit tillrätta med gångavvikelsen.

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Topp