• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppskattat värde på denna Timavero?

JiiWe

Cartier
Hejsan,

Har fått erbjudande om att köpa denna klocka av en snubbe och funderar vad den kan vara värd? Han är själv urmakare och säger att den är lätt servad men jag har ingen aning vad den här kan vara värd? Hur mycket bör jag max betala för denna?

Tack på förhand för hjälpen kära KS:are :)

Edit: Försöker febrilt lägga in bild på klockan!
Edit 2: Men det går inte!
Edit 3. Men vafan? Börjar bli lite orolig att den här tråden ska spåra ur precis som denna (https://klocksnack.se/threads/monaco-2111-2008-hemma-igen.21717/) snart!

Edit 4: Får lägga in den på imgur istället: http://imgur.com/szk4Xls
 

Bilagor

  • 20140310_155210.jpg
    20140310_155210.jpg
    206.5 KB · Visningar: 226

JiiWe

Cartier
En tusenlapp om den är nyservad i mina ögon.

Jaha, trodde av era första inlägg att den låg bra mycket under det men i s f är den väl ändå intressant. Är en lite speciell situation så jag har 700:- tillgodo hos honom för att en annan klocka jag köpte försvann... Men vete tusan hur jag ska göra, ska be honom att skicka bilder på några fler klockor :)
 

JiiWe

Cartier
Får be honom att skicka bilder på några fler klockor helt enkelt. Har inte så bråttom att få fatt på en ny klocka. Ha det alla KS:are! Tack för hjälpen!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jaha, trodde av era första inlägg att den låg bra mycket under det men i s f är den väl ändå intressant. Är en lite speciell situation så jag har 700:- tillgodo hos honom för att en annan klocka jag köpte försvann... Men vete tusan hur jag ska göra, ska be honom att skicka bilder på några fler klockor :)
Knepig sits. Ta pengar och köp en 6309 på ebay. Köpte en för 700 SEK som går förvånansvärt bra.
 

F-L-P

Panerai
Jaha, trodde av era första inlägg att den låg bra mycket under det men i s f är den väl ändå intressant. Är en lite speciell situation så jag har 700:- tillgodo hos honom för att en annan klocka jag köpte försvann... Men vete tusan hur jag ska göra, ska be honom att skicka bilder på några fler klockor :)

Är det en handlare som säljer så är priset rimligt. Kostar lite mer att köpa därifrån.
Forum värderingar brukar ligga i underkant då alla bara vill göra bra affärer :)
 

JiiWe

Cartier
Är det en handlare som säljer så är priset rimligt. Kostar lite mer att köpa därifrån.
Forum värderingar brukar ligga i underkant då alla bara vill göra bra affärer :)

Ja, du har rätt. Tack för svaret verkligen! Har mejlat honom och frågat om han har några andra intressanta klockor (han har själv tidigare sagt att han ska sälja av ganska mycket) och han skrev att han skickar lite mer bilder i veckan. Blir intressant att se vad det är för något annars är jag intresserad av den där eftersom den är fin (och inte alltför liten).
 
Topp