• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppslag 1975/15000 ish....

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
....min absolut allra allra allra bästa kompis fyller 40 rök om ett par månader. Han ska såklart föräras med en klocka från 1975. Vi kan kosta på tjomen runt 15 ish K, tokmax 20!

Behöver nu lite uppslag från mögelduman....kanske nåt annat en en DJ eller Date....han har redan en sådan....typ!

Tror han är liiite mer inne på dress än sport, men allt lirar....... Stål, TT eller YG....länk eller läder.....hit me!!

Davvan
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Speedy eller någon annan skön 70-tals kronograf, Tudor DD, Seiko GS...

EDIT: Kanske en Zenith/Movado kronograf...
 

Mr Chance

Kalmar
Surfade in på c24 och hittade dessa objekt alla inom 13-ish till 22-ish:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Kanske lite inspiration.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
En riktigt klassisk gulddressare liknande UG´n eller JLC´n som visades ovanför. Köp en för runt 10 och kosta på den en service innan överlämnandet. Skulle jag bli asglad för!

Om ni vill kan ni ju även fixa någon rolig gravyr på baksidan.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Memovox är ju ett bra förslag! Kanske en en trippel - vardag, fest och sport kollektion av diverse märke!

  1. Vardag Certina DS 70-talare "paddan"
  2. Fest Longines Gulddressare!
  3. Sport Vintage Doxdykare!
 

Dykarsjuk

Omega
Inser ett visst misstag nu, typ ingen av de klockor jag listade är -75.. så jag får editera inlägget helt enkelt.

Inte min tråd men jag förlåter dig gärna efter den bildkavalkaden:)

Fick ett sånt fruktansvärt attackköpsug!

Har bläddrat tråden uppåt o neråt säkert 50 ggr nu. Min fru provar underkläder i rummet bredvid och undrar varför jag inte kommer o tittar på. Jag har svarat "allesstrax" i typ 15min. Hon börjar bli misstänksam o lite sur vilket kommer göra det ännu värre när jag säger: Kolla här vilken fin klocka. Ska försöka se om jag kan hitta en sån.

Faan

Edit: Välj en top time till bästisen! Underbar!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Inte min tråd men jag förlåter dig gärna efter den bildkavalkaden:)

Fick ett sånt fruktansvärt attackköpsug!

Har bläddrat tråden uppåt o neråt säkert 50 ggr nu. Min fru provar underkläder i rummet bredvid och undrar varför jag inte kommer o tittar på. Jag har svarat "allesstrax" i typ 15min. Hon börjar bli misstänksam o lite sur vilket kommer göra det ännu värre när jag säger: Kolla här vilken fin klocka. Ska försöka se om jag kan hitta en sån.

Faan

Edit: Välj en top time till bästisen! Underbar!


Vad är det som skall attackköpas :D ? Klart frugan ska bli orolig nu när klockorna tar över där hemma, hälsa henne att det är normalt dock.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Grymt coola! Letade efter en ett tag, men gav upp. Dubbelkolla objekt med något breitlingforum. Det finns många med utbytta delar och utbytta boetter.
Memovoxen är ju också en grym klocka, men för 15? Inte troligt.


Johodå, visst hittar du en Memovox för 15k alltid.. 50-60talare, har haft två själv och köpt och sålt båda för under 15k :) Men boetterna får man spana in noggrant :)

2579906_xxl.jpg


2810385_xxl.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Johodå, visst hittar du en Memovox för 15k alltid.. 50-60talare, har haft två själv och köpt och sålt båda för under 15k :) Men boetterna får man spana in noggrant :)
I fint skick alltså. Man vill ju inte lämna ifrån sig en skabbig klocka som dessutom kan crasha när som helst.
 
Topp