• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppsnack inför 2023 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

bag

Panerai
Imorgon kör vi. Så idag passar jag på att mysa lite.
20230228_121628.jpg
 

Brogin

Rolex
Och nu är tärningen kastad... Nytt försök i år och det blev ingen G-shock, trots @roostermans ivriga och mycket vänliga försök att påverka min förvirrande klockhjärna....
Certina DS multi-8 blir det den närmaste månaden!
Gillar denna klockan skarpt men jag kommer antagligen att hata den om 31 dagar....
20230228_192514.jpg
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Efter att ha stått på sidlinjen några år och betraktat OWGM tänkte jag nu delta.

För att utmana mig själv lite så valde jag en klocka jag inte tror jag burit på närmre ett år. Detta var min första klocka jag köpte, som jag var OWG med i några år. Ända sen jag har köpt lite roligare klockor så har den för det mesta legat i lådan, men nu får det vara dags att bära den igen. Så! En månad med min första flamma, hur svårt kan det vara?

DSCF0343.png
 

Brogin

Rolex
Efter att ha stått på sidlinjen några år och betraktat OWGM tänkte jag nu delta.

För att utmana mig själv lite så valde jag en klocka jag inte tror jag burit på närmre ett år. Detta var min första klocka jag köpte, som jag var OWG med i några år. Ända sen jag har köpt lite roligare klockor så har den för det mesta legat i lådan, men nu får det vara dags att bära den igen. Så! En månad med min första flamma, hur svårt kan det vara?

DSCF0343.png
Easy... med en snygg Certina DS! Vi får stötta varandra den nämaste tiden broder!
 

240snusit

Panerai
Inte ofta jag går utanför min Safe Zone i vintage-delens kuddrum för att titta in här, men tack vare lite pepp från min kompis @martaSM30 kom jag ihåg att faktiskt regga mig denna gång. Jag måste be om ursäkt, för mitt val för mitt första OWGM är så sjukt säkert och tråkigt; det är en "excellent" 36mm 100% tysktillverkad dykare som jag har sjukt många bra 18mm länkar till. Eftersom jag är en sån sjukt klockbytare hela tiden så bestämde jag mig för att köra Easy Mode första året :bag:

42850A93-A648-4D6E-8343-5618293D6DEC.jpeg
 

240snusit

Panerai
Nu buggade min webbläsare ur så får bli ett nytt inlägg med några alternativ jag önskat att jag hade mod att köra istället:

A45C346C-F7EC-47DA-9880-6BE10A9A06BC.jpeg

Vintage Apple Watch! Swiss Made! Behöver jag säga mer?
5AD6FDF6-1273-4387-A389-9695FEFDFA9C.jpeg

Riktigt lökig Indian Made (men ej ommålad) HMT Musse-klocka. Musse gick som han tagit för myclet tjack dock och glaset poppade ut hela tiden så den fick gå vidare mot donation till BCF.
2DF80B8A-87E6-435A-811C-190824509607.jpeg

Den här hade ju varit riktigt cash money. Men länken och boetten gav mig allergireaktioner och jag behövde lite cash money, så den har lämnat.
3BDEA489-900F-441E-BD7C-A9AE4C56F171.jpeg

Den här jag testade på en Vintage GTG hade ju varit kul... ifall jag hade aktivt dåligt smak i bilar, vilket jag som tur är inte har (en Saab-klocka hade inte suttit fel för nästa OWGM)
AC31B14A-1E02-47A8-AD63-BD66E34ABA44.jpeg

Jag har ingen aning om vad fan det här är, men tror att det är en bild jag tagit. Vintage Robocop-klocka, varför inte liksom? Kanske bara är en konstig feberdröm som materialiserats i mitt kameraflöde.
51BBFAD0-D080-4BF8-A507-01EB063583F3.jpeg

Till sist måste jag fråga av ren nyfikenhet; jag bär ibland halsklockor, t ex den till höger här. Hade det inneburit att jag failar OWGM om jag kör en sån som smycke?
FDC5155A-9CBE-4799-9BEC-062FA356641C.jpeg

Det här är nog en "klocka" jag kommer att fusk-bära under månaden, då det är en brosch jag och @martaSM30 delar 😈😎
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp