Man får väl räkna med att äggen blir lite över- eller underkokta när man inte lika enkelt kan se tiden. Livet vore tråkigt utan utmaningar ...Tanken är väl att mars ska vara en utmaning![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man får väl räkna med att äggen blir lite över- eller underkokta när man inte lika enkelt kan se tiden. Livet vore tråkigt utan utmaningar ...Tanken är väl att mars ska vara en utmaning![]()
Vill man veta vad klockan är finns det alltid någon man kan fråga eller kolla telefonen. Det viktiga är ju att man har något coolt på handleden.Fick hem den tilltänkta marsklockan idag. Från Ciga Design.
![]()
Klockan kommer med både ett läderband och ett meshband.
![]()
![]()
Jag blev först medveten om klockan efter en recension av Jody:
Klockan kombinerar den eleganta designen hos en smartwatch med funktionaliteten hos ett mekaniskt ur. Man får alltså det bästa av båda världarna ... Den enda nackdelen jag kan se är om man snabbt och enkelt vill kunna se vad tiden är...![]()
Fick hem den tilltänkta marsklockan idag. Från Ciga Design.
Så då är den till salu den 5/4Tänkte ge mig på något mer brötigt i år, typ den här… men det kommer väl sluta med en Explorer.
![]()
Snubblade in i tråden och genomgick en resa
1. Jag vill inte vara med i något jippo
2. Jag vill inte bära en och samma klocka i en månad
3. Väldans vad glada alla är i tråden
4. Ser att det gynnar ett väldigt fint ändamål
5. Vad är väl en bal på slottet, jag vill vara med
Har inte helt greppat om det är mest inriktning på att ha en oseriös klocka eller inte, om man postar bild varje dag etc. Antar att detta ger sig när instruktioner kommer och tråden utvecklar sig.
Tillhör ett yrke där det inte är helt lämpligt med klocka men men, om jag hamnar i trubbel får jag hänvisa till denna tråden som räddning![]()
Välkommen!Snubblade in i tråden och genomgick en resa
Har inte helt greppat om det är mest inriktning på att ha en oseriös klocka eller inte, om man postar bild varje dag etc. Antar att detta ger sig när instruktioner kommer och tråden utvecklar sig.
Tillhör ett yrke där det inte är helt lämpligt med klocka men men, om jag hamnar i trubbel får jag hänvisa till denna tråden som räddning![]()
Det är helt ok att inte bära klocka om jobb så kräver. Det viktiga är att du endast bär en och samma klocka under hela Mars när klocka väl är påSnubblade in i tråden och genomgick en resa
Åhh Puckoklockan minns jag!I år kommer jag att vara med igen, blir att bära en klassiker som säkert startade intresset för många klocknördar.
Facit hittills;
2019 - Kände inte till OWGM
2020 - Kände inte till OWGM
2021 - Lurkade avundsjukt i skuggorna
2022 - ”Pucko”
2023 - G-Shock GW-5000U
2024 -
2025 - Väntar på post.
Slap-en-king. Name checks outSent ska synden vakna, kom på idag att jag måste hitta en OWG klocka snarast.
Tyvärr va 2024 ett misslyckande med ett klockhaveri.
Kanske skulle ge guld Omegan en ny chanseller bara handla nytt.