• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2025 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Fick hem den tilltänkta marsklockan idag. Från Ciga Design.
20250129_093645.jpg
Klockan kommer med både ett läderband och ett meshband.
20250129_093931.jpg 20250129_094220.jpg
Jag blev först medveten om klockan efter en recension av Jody:
Klockan kombinerar den eleganta designen hos en smartwatch med funktionaliteten hos ett mekaniskt ur. Man får alltså det bästa av båda världarna ... Den enda nackdelen jag kan se är om man snabbt och enkelt vill kunna se vad tiden är...:)
Vill man veta vad klockan är finns det alltid någon man kan fråga eller kolla telefonen. Det viktiga är ju att man har något coolt på handleden. 😁

Kommer vara i Spanien merparten av Mars. Kanske är det ett tillfälle att lyckas detta år genom att bara ta med mig en klocka..

2019 No show
2020 No show
2021 Black Bay 36 ✅
2022 West End Watch Co Sowar ❌
2023 Aqualand JP2004 ❌
2024 G-Shock Square SU ❌
2025 TBD

Senast ändrad:
Snubblade in i tråden och genomgick en resa

1. Jag vill inte vara med i något jippo
2. Jag vill inte bära en och samma klocka i en månad
3. Väldans vad glada alla är i tråden
4. Ser att det gynnar ett väldigt fint ändamål
5. Vad är väl en bal på slottet, jag vill vara med

Har inte helt greppat om det är mest inriktning på att ha en oseriös klocka eller inte, om man postar bild varje dag etc. Antar att detta ger sig när instruktioner kommer och tråden utvecklar sig.

Tillhör ett yrke där det inte är helt lämpligt med klocka men men, om jag hamnar i trubbel får jag hänvisa till denna tråden som räddning 😉

Har inte helt greppat om det är mest inriktning på att ha en oseriös klocka eller inte, om man postar bild varje dag etc. Antar att detta ger sig när instruktioner kommer och tråden utvecklar sig.

Tillhör ett yrke där det inte är helt lämpligt med klocka men men, om jag hamnar i trubbel får jag hänvisa till denna tråden som räddning 😉

Det ger sig. Du kan i alla fall vara helt trygg med att vad du än gör, så kommer du bli påhoppad🫶🏻

Välkommen!
IMG_6509.png

Det är helt ok att inte bära klocka om jobb så kräver. Det viktiga är att du endast bär en och samma klocka under hela Mars när klocka väl är på :)

I år kommer jag att vara med igen, blir att bära en klassiker som säkert startade intresset för många klocknördar.

Facit hittills;
2019 - Kände inte till OWGM
2020 - Kände inte till OWGM
2021 - Lurkade avundsjukt i skuggorna
2022 - ”Pucko” ✅
2023 - G-Shock GW-5000U ❌
2024 -
2025 - Väntar på post.

Provkör planerad klocka idag. Det går blandat bra. Känner mig inte som en veteran, men detta blir fjärde året i rad jag tänker delta.

Detta är ju ändå lite av årets stora klockhöjdpunkt, och mycket glädje och glada tillrop från alla de håll, utom förstås, den helt oförstående icke klock-nördiga delen av världen, som har svårt att fåröstå att man måste checka in om än sent på kvällen om man glömt eller varöfr man får byta band men inte själva klockan, osv.

Helt hopplöst att försöka förklara! :)

Tillbaka
Topp