• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UPPSNACK inför #owgmarch 2021

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hmm, orkar man en månad med kostym och G-Shock? 🤣
20210115_113106-01.jpeg
Problemet just nu är väl snarare att hitta tilfälle när man skall gå i kostym.... Teams o Zoom funkar ju i mjukisar 😅
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Ingen fara, det framgick :)

Jag tycker bara detta är ett sjukt intressant experiment för oss klocknördar och man kan välja många olika sorts taktik. I år verkar det vara populärt att köpa en klocka enkom till eventet medan det började mer som att man tar en av sina vanliga klockor ur lådan och försöker stå ut med den varje dag en månad.

Inget är förstås rätt eller fel men det är däremot intressant hur man tänker kring sitt klockbärande :)
För min del tycker jag det är ett bra skäl att "bygga lite relation" med en specifik klocka. Jag strävar efter att hitta långsiktiga keepers (vilket går sådär bra men har iaf ett par sådana) och då är detta ett bra tillfälle att bygga på det. Sedan har jag iofs en normal rotation på en vecka så detta är inte någon jätteutmaning på samma sätt som för dom som byter varje dag. Ergo: Jag kör en klocka som förhoppningsvis skall stanna länge.
IMG_20210119_081555.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
För min del tycker jag det är ett bra skäl att "bygga lite relation" med en specifik klocka. Jag strävar efter att hitta långsiktiga keepers (vilket går sådär bra men har iaf ett par sådana) och då är detta ett bra tillfälle att bygga på det. Sedan har jag iofs en normal rotation på en vecka så detta är inte någon jätteutmaning på samma sätt som för dom som byter varje dag. Ergo: Jag kör en klocka som förhoppningsvis skall stanna länge.
IMG_20210119_081555.jpg
Även om det var spontant påkommet så var det så jag gjorde 2019. Tog en klocka som jag hade burit ca 1-2ggr per vecka de senaste 4 åren. Inte ett dugg less på den innan. Efter en månads konstant bärande så tröttnade jag och sålde. Det visade sig vara en keeper så länge den bars nån gång på veckobasis men den tålde inte 31 dar på raken.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Bara lite drygt 40 dagar kvar, kämpa!!
Men blir lite frågandes kring om du ska köra mars med dam eller herrur 😬
Hehe, ja och samtidigt frågar jag mig själv varför jag ska utsätta mig för terrorn att inte kunna byta.... har ju inte klarat det någon OWG hittills och det lär bli tufft även i år, då jag även jobbar hemma och blir uttråkad...
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Hehe, ja och samtidigt frågar jag mig själv varför jag ska utsätta mig för terrorn att inte kunna byta.... har ju inte klarat det någon OWG hittills och det lär bli tufft även i år, då jag även jobbar hemma och blir uttråkad...
Sånt här som skiljer agnarna från vettet. If there’s a will, there’s a way 🙏🏻
Men panna känns då ändå rätt given. Även om du inte kan köra fler klockor har du ändå en annan möjlighet till omväxling med lite bandbyten
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Nä, No, Njet. Har läst ikapp här i tråden nu och tycker det är en kul och intressant grej som jag kommer och följa. Men jag vågar inte själv. Jag stannar kvar "in the rear with the gear" och tittar på när ni andra offrar er för saken.

Kör hårt och lycka till :nailbiting:
 
Topp