• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UPPSTÄLLNING :)

IMG_2795_zps3e12661f.jpg


Är bara så glad för senaste tillskottet i Truppen! Den Kronmärkta Lemanian Tg 195 från 1957
Här på gruppbild tillsammans med Märkta fickur, Kronmärkta Candino och Kronmärkta Citizen, och nån konstig Precimax, och en Kalasfin Lemania sk "pre" Tg, en civil variant utan några märkningar alls.
Dock saknar jag ju tex både Viggenlemanian och några andra som är sååå svåra att få tag på, men skam den som ger sig! Har ni nåt militärt svenskt med kronmärkning så hör av er.
Ha en bra kväll!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
IMG_2795_zps3e12661f.jpg


Är bara så glad för senaste tillskottet i Truppen! Den Kronmärkta Lemanian Tg 195 från 1957
Här på gruppbild tillsammans med Märkta fickur, Kronmärkta Candino och Kronmärkta Citizen, och nån konstig Precimax, och en Kalasfin Lemania sk "pre" Tg, en civil variant utan några märkningar alls.
Dock saknar jag ju tex både Viggenlemanian och några andra som är sååå svåra att få tag på, men skam den som ger sig! Har ni nåt militärt svenskt med kronmärkning så hör av er.
Ha en bra kväll!
Jamen det där känns ju fokuserat och passionerat. Som om du har en strategi. Plus för det.
A
 

fc2

Rolex
Snyggt. Folk köper nya Explorer II med 0 historia för 60k. Du har en hel hög med historia för en bråkdel (nåja) av den summan.
 

hejo

Panerai
Grattis, riktigt trevlig samling, en Tg utan märkning, det har jag inte sett förut. Borde vara omöjligt, bytt baklock?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Grym samling. Finns ju någon (Norrman?)som har en kronmärkt 6105-811x med provinsens. Sån skulle du ha!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Riktigt balla klockor. Kul med ett tema. Är alla i fungerade skick? Och används de regelbundet?
 

hejo

Panerai
Det står inte ens Tg 195 på framsidan. Jag har bara sett en enda till någonsin, så det finns, men det måste vara en av de allra första klockorna enligt min mening.


Det finns tre varianter av tavelkonfigurationer, ingen märkning, Tg 195 och TG 195. Har sett en del och alla verka vara tidiga (-54 typ), det som är udda är att det inte står något på baklocket.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tack för härlig bild, riktigt trevlig samling.
Själv har jag noll tema i min samling, förutom att vissa klockor liknar varandra till utseende
Snyggt jobbat!
 
Topp