• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UPS tull

calzone

Vacheron
w00t ! :shock: damp ner en räkning ifrån UPS som vill ha nästan 400 i i moms och hanteringsavgifter på Orienten :(, Har alldrig varit med om ngt liknande kan dom verkligen komma med ett sådant krav mer än 1 månad efter beställningen ?, Min granne fick ju betala det vid leveransen............Verkar skumt
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Seikoman87 skrev:
w00t ! :shock: damp ner en räkning ifrån UPS som vill ha nästan 400 i i moms och hanteringsavgifter på Orienten :(, Har alldrig varit med om ngt liknande kan dom verkligen komma med ett sådant krav mer än 1 månad efter beställningen ?, Min granne fick ju betala det vid leveransen............Verkar skumt

Vad är värdet ?
Ofta är det hanteringsavgiften som brukar kosta en del.
Ja dom kan komma i efterhand.
 

Itson

Omega
CaptainOats skrev:
Seikoman87 skrev:
w00t ! :shock: damp ner en räkning ifrån UPS som vill ha nästan 400 i i moms och hanteringsavgifter på Orienten :(, Har alldrig varit med om ngt liknande kan dom verkligen komma med ett sådant krav mer än 1 månad efter beställningen ?, Min granne fick ju betala det vid leveransen............Verkar skumt

Vad är värdet ?
Ofta är det hanteringsavgiften som brukar kosta en del.
Ja dom kan komma i efterhand.

Vad är värdet på klockan? Sitter själv och väntar på att kanske få betala lite till FedEx så småningom. Räknar med att få betala, lika mycket som jag räknade med kostnaden i priset när jag köpte klockan. Värt i vilket fall, även fast det vore trevligt att slippa :D
 

calzone

Vacheron
Värdet var deklarerat till 99 USD. Summan jag ska betala till UPS är : 372 Kronor vem fan har tjallat :evil: :p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Seikoman87 skrev:
w00t ! :shock: damp ner en räkning ifrån UPS som vill ha nästan 400 i i moms och hanteringsavgifter på Orienten :(, Har alldrig varit med om ngt liknande kan dom verkligen komma med ett sådant krav mer än 1 månad efter beställningen ?, Min granne fick ju betala det vid leveransen............Verkar skumt

Det är därför du aldrig ska handla via USA. Nu fick du den ju biliigt, men den generella regeln är att handla via EU eller Asien. Att det tar sån tid innan kravet kommer har jag pratat med dem om och de motiverar det med att de vill ha snabb hantering och leverans av paketet i första hand.
 

calzone

Vacheron
Porsan skrev:
Seikoman87 skrev:
Värdet var deklarerat till 99 USD. Summan jag ska betala till UPS är : 372 Kronor vem fan har tjallat :evil: :p

Är väl inte så konstigt, 25% på 99dollar+frakt samt adminavgift.


Nej det är absolut inte konstigt det som jag tyckte var konstigt var att det tog över 1 månad att få räkningen det skumma är att räkningen är utskriven den 21 December men jag fick den inte förens idag den har 10 dagars förfallotid alltså skulle den ha varit betald 31 December :p. Klart dom måste ta ut så mkt om dom ska skriva 2 A4 dom ska ju ha betalt ;)
 

Lage

Omega
yonsson skrev:
Det är därför du aldrig ska handla via USA. Nu fick du den ju biliigt, men den generella regeln är att handla via EU eller Asien.

Jag fick betala samma belopp direkt när UPS levererade min Millenium. Det känns bättre än att i ef

Yonsson: du som verkar kunna det här: vilka bra alternativ finns det inom EU om man är intresserad av Seiko, Orient m.m. och vill undvika besvikelsen i att behöva betala moms och tullavgifter?
 

kalle

Omega
Får se när jag får betala min moms väntar på samma klocka som du beställde från samma ställe ( Antar lika mycket! ) ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
davsjo skrev:
vilka bra alternativ finns det inom EU om man är intresserad av Seiko, Orient m.m. och vill undvika besvikelsen i att behöva betala moms och tullavgifter?

Inom EU är Seiko dyra, men Orient hittas bäst via seriouswatches, vilket är deras officiella EU-nätshop.
 
Topp