• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ur en klockflippares dagbok, 2 Fangioeffekten.

Riktigt bra! Detta blir ju en finfin novellsamling/bok till slut om det fortsätter så här!
Tips till nästa gång: Klistra in länkar till de tidigare kapitlena innan texten så blir de lätta att hitta också :)

Härlig läsning @NiklasArvid ! Även intressant när man tänker på att en ganska betydande del av "klockvärlden" är nätbaserad. Det är ju på något sätt ännu lättare att signalera vem man är när man på sin höjd behöver visa en liten anonym bit av handleden (kanske matchad med några snillrika kommentarer, en väl vald skjortärm och en noga utvald kaffekopp på lämplig piazza i bakgrunden) och inte hela sin alldagliga person med alla dess skavanker och brister. Dessutom kan vi ju också välja vilka vi visar upp oss för: mer eller mindre insatta följare, bevakarna av en forumtråd där alla kan koderna etc...det blir en slags mittemellanvärld där folk faktiskt lägger märke till varandras klockor och förstärker känslan av "rätt klocka", en suddighet mellan den ointresserade omvärlden och den egna passionen om man så vill.

Senast ändrad:
Tack för alla uppmuntrande inlägg!
Jag tycker just nu att det är kul att förstå vad det är som gör en del skönlitterära texter bra och andra mindre bra och lära mig att skriva mer av de senare.
Tacksamt att ha en publik som är intresserad och läser här på KS! :)
(sorry @Jaggis visste inte att jag snodde din titel...)

Helt underbar läsning, klockren. Det var som att tiden stod stilla när jag tog del av din reflekterande text. Gjorde min dag. Utan snack det bästa jag läst på klocksnack.
Tack!! :bookworm:

Din text rör sig fritt och dina intressanta reflektioner kan bära ett helt gtg med temat varför, varifrån kom vi och hur blev det så här, vart är jag på väg?

Otroligt fint skrivit, del 3 dök upp i flödet och vart genast tvungen att leta reda på och läsa del 1 och 2.
Jag tror del 3 berörde mig mest men nog känner jag mig riktigt träffad av det här påståendet "Men alla har nog en posör i sig, om du väljer en NK-kasse att ta skorna/vinet/presenten i när du ska på fest hellre än en Willys-kasse, så är du en posör, just då i alla fall."

Tack för att du delat med dig av dessa fina texter.

Tillbaka
Topp