• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ur & Penns julkatalog är här!

laketwig

Patek
2-Faktor
Det här har jag väntat på hela året! En våt dröm för en klockfantast (urolog?) har äntligen gått i uppfyllelse. Sida upp och sida ner med fantastiska klockor för inga pengar alls. En kronograf med diamanter och medföljande matchande armband för facila 298:- är bara ett exempel. Dessutom har den nyskapande teknik, då den saknar pushers för kronografen. Att sen Kevin Kostner promotar vissa klockor måste ju innebära toppkvalitet och att dom tål tuffa tag, eller hur?

Passa på och fyll på samlingen innan dom tar slut! ;)

(fan så mycket skit det produceras ...)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Fick hem den också. Varför köpa en SubC för 50k när du kan köpa en sån här för knappt 300 spänn?

jFcJhEB.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Allvarligt om man säger något ont om t ex Rolex eller guldklockor på detta forum blir man utskälld. Men att göra sig lustig över lågprisklockor är tydligen OK?

Detta är riktigt låg klass och bidrar absolut inte till en välkomnande och öppen atmosfär på detta forum. Det är nog många här som börjat sitt klockintresse med den typen av klockor och denna tråd gör inte att folk med nyfunnet intresse blir särskilt intresserade av att börja delta här.

Denna elitistiska inställning är djävligt smaklös, eller vill ni enbart ha ett ryggdunkarforum för människor med "rätt", ofta överprissatt, typ av klockor? :thumbsdown:


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Allvarligt om man säger något ont om t ex Rolex eller guldklockor på detta forum blir man utskälld. Men att göra sig lustig över lågprisklockor är tydligen OK?

Detta är riktigt låg klass och bidrar absolut inte till en välkomnande och öppen atmosfär på detta forum. Det är nog många här som börjat sitt klockintresse med den typen av klockor och denna tråd gör inte att folk med nyfunnet intresse blir särskilt intresserade av att börja delta här.

Denna elitistiska inställning är djävligt smaklös, eller vill ni enbart ha ett ryggdunkarforum för människor med "rätt", ofta överprissatt, typ av klockor? :thumbsdown:


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Kör du TT Regal?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Allvarligt om man säger något ont om t ex Rolex eller guldklockor på detta forum blir man utskälld. Men att göra sig lustig över lågprisklockor är tydligen OK?

Detta är riktigt låg klass och bidrar absolut inte till en välkomnande och öppen atmosfär på detta forum. Det är nog många här som börjat sitt klockintresse med den typen av klockor och denna tråd gör inte att folk med nyfunnet intresse blir särskilt intresserade av att börja delta här.

Denna elitistiska inställning är djävligt smaklös, eller vill ni enbart ha ett ryggdunkarforum för människor med "rätt", ofta överprissatt, typ av klockor? :thumbsdown:


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Självklart är detta ett forum för alla klockintresserad, oavsett prisklass på den/dom klocka/klockor man har. Därmot har jag svårt att tro på ett seriöst klockintresse om man köper en Rolex-liknande klocka för 300:- eller en "kronografliknande" klocka med påmålade visare. Till Ur&Penns heder ska dock sägas att dom även säljer helt OK klockor, t ex Casio och Citizen.

PS.

Jag äger ingen Rolex och har inte för avsikt att skaffa mig en heller. ;)
 

Omega

Omega
Allvarligt om man säger något ont om t ex Rolex eller guldklockor på detta forum blir man utskälld. Men att göra sig lustig över lågprisklockor är tydligen OK?

Detta är riktigt låg klass och bidrar absolut inte till en välkomnande och öppen atmosfär på detta forum. Det är nog många här som börjat sitt klockintresse med den typen av klockor och denna tråd gör inte att folk med nyfunnet intresse blir särskilt intresserade av att börja delta här.

Denna elitistiska inställning är djävligt smaklös, eller vill ni enbart ha ett ryggdunkarforum för människor med "rätt", ofta överprissatt, typ av klockor? :thumbsdown:


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Ser du inte att det är en kopia rakt av?
 

babanker

Panerai
Allvarligt om man säger något ont om t ex Rolex eller guldklockor på detta forum blir man utskälld. Men att göra sig lustig över lågprisklockor är tydligen OK?

Detta är riktigt låg klass och bidrar absolut inte till en välkomnande och öppen atmosfär på detta forum. Det är nog många här som börjat sitt klockintresse med den typen av klockor och denna tråd gör inte att folk med nyfunnet intresse blir särskilt intresserade av att börja delta här.

Denna elitistiska inställning är djävligt smaklös, eller vill ni enbart ha ett ryggdunkarforum för människor med "rätt", ofta överprissatt, typ av klockor? :thumbsdown:


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Visst finns det folk här, likt på alla forum, som gillar att vara dryga och gärna glänser med sina intellekt. Det är väl bara ta det med en klackspark och tänka att det ofta är för att kompensera sina kroppsliga tillkortakommanden, eller hur du nu väljer att tänka.

Men du har fel i detta fall, tycker även jag som är hälften whitetrash och utan gymnasiekompetens.

Skulle du reagera på samma sätt om du på ett forum för matintresserade såg någon skoja om exempelvis Findus Jultallrik? (Uppmarar alla att googla Findus Jultallrik).
Ja, Regal är fan samma sak som Findus Jultallrik och någon måtta får det väl vara.

Jag har f.ö bara billiga klockor, ingen som hånat mig över det.

Må väl,
Philip
 

barnefko

Omega
Såg det där, riktigt vidrigt...

Ingen som tyckte att det var "riktig vridrig" när det diskuteras om t.ex squale rootbeer som är en lika rakt av kopia än de 100 spänn kopior i katalogen. Då är det ingen som gnäller, kanske bara för att den har mera "kvalite", bättre komponenter...... och kostar 3500 istället!
Förstå mig inte fel: ngr klockor i katalogen är så klart riktig dåliga - so what? Läs inte katalogen då, och låt i herrens namn bli att skapa en hel tråd om "billiga skiten"

Allvarligt: tråden här är ligger på enormt låg nivå och att den till och med "gillas" säger rätt så mycket.
Jag själv har "lurkad"här sedan starten då det finns enorm mycket info och härliga bilder att hämta. Men att sedan skapa tråder för att göra sig lustig över billigklockor får mig bara att skaka på huvudet. Känns lite stureplannivå faktisk.
Vi som hänger här har ett stort klockintresse men vi kör inte i en Ferrari till jobbet allihopa. Det finns också vanliga trebarnspappor med genomsnittlön här som helt enkelt har gedigen klockintressse och drömmer om en eller annan klocka som nog aldrig blir aktuell.

Dåliga billigklockor åsido så skulle jag nog önska mig en liten vänligare stämmning mot "affordables". Se t.ex F71 på WUS där stämmningen för övrigt är rätt så avslappnad.
De tyckte jag nog också var fallet här när jag började läsa in mig på klockor..... kanske jag hade fel.....
 

Omega

Omega
Ingen som tyckte att det var "riktig vridrig" när det diskuteras om t.ex squale rootbeer som är en lika rakt av kopia än de 100 spänn kopior i katalogen. Då är det ingen som gnäller, kanske bara för att den har mera "kvalite", bättre komponenter...... och kostar 3500 istället!
Förstå mig inte fel: ngr klockor i katalogen är så klart riktig dåliga - so what? Läs inte katalogen då, och låt i herrens namn bli att skapa en hel tråd om "billiga skiten"

Allvarligt: tråden här är ligger på enormt låg nivå och att den till och med "gillas" säger rätt så mycket.
Jag själv har "lurkad"här sedan starten då det finns enorm mycket info och härliga bilder att hämta. Men att sedan skapa tråder för att göra sig lustig över billigklockor får mig bara att skaka på huvudet. Känns lite stureplannivå faktisk.
Vi som hänger här har ett stort klockintresse men vi kör inte i en Ferrari till jobbet allihopa. Det finns också vanliga trebarnspappor med genomsnittlön här som helt enkelt har gedigen klockintressse och drömmer om en eller annan klocka som nog aldrig blir aktuell.

Dåliga billigklockor åsido så skulle jag nog önska mig en liten vänligare stämmning mot "affordables". Se t.ex F71 på WUS där stämmningen för övrigt är rätt så avslappnad.
De tyckte jag nog också var fallet här när jag började läsa in mig på klockor..... kanske jag hade fel.....
För det första gjorde jag inte tråden.
För det andra ser du i mitt inlägg att jag syftade på klockorna som var exakta kopior av Subben. Det är inte en fråga om hur dyr kopian är, utan att det just är en kopia. Den har till och med datumbubbla... är inte det lite väl etablerat Rolexsignalement?
Så lugn nu, du måste inte köpa en klocka för 50k+ för att få någon sorts respekt. Och det är inte det som avhandlas här.

Edit: googlade Squale Rootbeer nu när du nämnde den, och den är verkligen inte bättre.
 

par

Patek
2-Faktor
Visst finns det folk här, likt på alla forum, som gillar att vara dryga och gärna glänser med sina intellekt. Det är väl bara ta det med en klackspark och tänka att det ofta är för att kompensera sina kroppsliga tillkortakommanden, eller hur du nu väljer att tänka.

Men du har fel i detta fall, tycker även jag som är hälften whitetrash och utan gymnasiekompetens.

Skulle du reagera på samma sätt om du på ett forum för matintresserade såg någon skoja om exempelvis Findus Jultallrik? (Uppmarar alla att googla Findus Jultallrik).
Ja, Regal är fan samma sak som Findus Jultallrik och någon måtta får det väl vara.

Jag har f.ö bara billiga klockor, ingen som hånat mig över det.

Må väl,
Philip
Spot on säger jag bara.


Det handlar inte om pengar. Det handlar mer om att dissa skit.

Ett exempel
Gå in på ett hifi forum och skriv om Bose. Då kommer du även där få höra sanningen, skit grejer till dyra pengar.

Dvs har inget med pengar o göra utan kvalite.
 

SSL

Audemars
Min Regal.

SyOUmrs.jpg


Enda klockan jag äger för tillfället. Fick denna i konfirmationspresent för ca 11-12 år sedan. Tickar på bra än och varit med om militärtjänstgöring bl.a. Ingen aning om det är en kopia av ett större märke (hoppas ej). Det är ingen klocka jag gillar att skylta med direkt, men den har personligt värde. På den tiden sa jag till morsan: Jag vill ha en sån där cool klocka med gröna prickar, som lyser i mörkret och som klarar lite simskola. Hade sett något liknande någonstans. Så man kan ju inte klandra henne att hon hittade det jag beskrivit för max femhundringen.
 

UNO

Panerai
En klocka som man VALT aktivt är det som gäller, dyr eller inte är en annan fråga.
En kamrat har en Ck, han har valt den och den sitter bra på handleden.
Leif Johansson Volvo lastvagnar: svart Swatch
Hälsade föv på en finanschef på ett av de kapitalstarkaste bolagen förra veckan: pulsklocka !
Pulsklocka är riktigt vasst just nu, få har Rolex på den nivån när jag ser dem på kontoren.
 

Boris Balkan

Fark you!
Ingen som tyckte att det var "riktig vridrig" när det diskuteras om t.ex squale rootbeer som är en lika rakt av kopia än de 100 spänn kopior i katalogen. Då är det ingen som gnäller, kanske bara för att den har mera "kvalite", bättre komponenter...... och kostar 3500 istället!

Inte sant. Jag tycker även squale är fantasilöst och äckligt och jag är ganska säker på att jag dissade i den tråden. Misstaget ni gör är att blanda i hop oss med dom som köper dyra klockor av helt andra skäl och dom finns inte på det här forumet och dom sparar inte Box,papper och cert längre än till nästa flytt då det är dags att slänga lite skit i förrådet.
 

Maxim

Cartier
Har en bekant som körde en Orient kopia av submariner i ett år för att kolla om det skulle vara något han ville ha, och det var det så han köpte the real deal efter 12 månader.

Sen kan det ju vara soft att ha båda två, en Rolex för finare/säkrare tillfällen och en kopia när det är tuffa tag som gäller. Omgivningen lär knappast märka en skillnad.
 

Ryttaren

Rolex
Har inget emot billiga "skitklockor" eller dom som bär klockorna. Tjejen har en Regal som hamnar på ibland när hon tröttnat på Longinen.

MEN, jag har väldigt svårt för rena plagiat som t.ex. subbarna ovan, spelar ingen roll om det står Regal, Steinhart, Orient eller JetSet på. Tjäna pengar på någon annans design utan att tillföra ett skit är inte Ok!
 
Alltså det är helt ok med billiga klockor tycker jag. Däremot gillar jag inte rena plagiat (som Rolex sub kopian i ur & penn katalogen) Steinhart har också en 100% kopia av rolex sub som kostar runt 4000 kr, den är lika vidrig den i mina ögon. När man liksom snor hela designen rakt av
 
C

China

Guest
Men. Normala klockintresserade kanske inte vill lägga flera månadslöner på en klocka.

Och trakka ner en klocka känns bara så B. Vart går gränsen?

Nu så kan man tycka vad man vill om plankade designer, men en billig klocka behöver inte vara av dålig kvalité. Säljs en ny klocka för ett par hundralappar med garanti så är det trots allt inte rent skräp. Däremot så tycker jag att man kan ge en känga åt dom som ägnar sig åt ruffel och båg, man säljer dålig kvalité utan garantier eller drar valser om klockornas ursprung och hur de tillverkats, i stil med t.ex. Theorema och en del andra muschroom brands.

Och vill någon samla på t.ex. billiga quartz, så ser jag inget problem med det.
 
Topp