Så har boxarna kommit efter en del strul med hemkörningen då paketet levererades med UPS, givetvis var man på jobbet då det var dags... Här är ett typexempel på hur man
inte ska packa ett paket, givetvis skulle boxarna placeras mellan frigolitbitarna och inte direkt mot ytteremballaget
Det var boxen till höger som inte fanns tillgänglig på urbox.se så därför blev det ebay.de istället. Nycklar och putsduk följer med.
8-boxen är svart invändig, kuddarna känns ok, inga problem med dom. Det var svårt att få en bra bild på detta.
Detalj på gångjärnet, sektorn är bara ett stopp som gör att locket inte faller över. 6-boxen har "springy action" istället som gör att locket hålls öppet eller stängt. Damm syns ja...
6-boxen är ljus invändigt. Denna box ska få plats i plats i mitt safe.
"Lås" av ungefär samma kaliber som det hjärtformade hänglåset på storsyrrans dagbok på 70-talet... Öppnades med en knappnål eller ett gem
Undersidan är filtklädd på bägge boxarna. Boxarna är så blanklackerade att damm och fingeravtryck syns otroligt väl. Jag tror väl inte heller att boxarna har så exklusivt trä som det ser ut, det bör väl vara någon slags print. Från ebay.de blev det totalt 1800 SEK för bägge boxarna inklusive frakt.
Till viss del förstår jag nu att originalboxar, cert och liknande plötsligt
kan komma på vift. Nu ska dom alltså förvaras
skilt från klockorna, det krävs en viss disciplin att hålla reda på allting. Fick precis lite panik då kvittot till min Air-King saknades, men jag hade ju placerat det på ett "bra ställe" då det låg i en liten slags mapp som inte fick plats i Rolex-boxen...