• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Urbox.se, någon som handlat?

Jag har aldrig handlat där och kan inte kommentera kvalitén på produkterna men de erbjuder fria returer och det går dessutom att handla mot faktura om du nu är orolig att du inte ska få någon vara eller bli blåst.

Har inte heller handlat där innan men tycker att det ser helt legit ut. De har ju E-handelscertifiering och som tidigare påpekats en bra returpolicy så borde vara safe.

Hur är kvalitén på boxarna? Det är avgörande för mig och känns inte värt mödan att beställa hem och sen skicka tillbaka om jag inte är nöjd.

Frågade honom om kvalitén och han sa att han alltid blivit nöjd med läder och trälådorna, kolfiberlådorna vet han inget om dock.

Det blev en order från timeshop24.de via ebay istället då en speciell box på urbox.se inte längre fanns tillgänglig.
Med en till visshet gränsande sannolikhet är det samma produkter som valsar runt på urbox, klockson och ebay då de använder liknande generiska bilder på boxarna.
Det blev en 6-box i "cherry" och en 8-box i "ebony", recension kommer förhoppningsvis till påsken...

Det blev en order från timeshop24.de via ebay istället då en speciell box på urbox.se inte längre fanns tillgänglig.
Med en till visshet gränsande sannolikhet är det samma produkter som valsar runt på urbox, klockson och ebay då de använder liknande generiska bilder på boxarna.
Det blev en 6-box i "cherry" och en 8-box i "ebony", recension kommer förhoppningsvis till påsken...

Gissningsvis kör de drop-shipping från Kina (+ har ett lokalt lager av storsäljare), bildgooglade första boxen jag såg på Urbox och hittade den Alibaba. Behöver inte vara något negativt, "allt" görs ju i Asien men är nog svaret på din fråga.
02.png

01.png

Vänligen,
Martin

Box00.JPG

Så har boxarna kommit efter en del strul med hemkörningen då paketet levererades med UPS, givetvis var man på jobbet då det var dags... Här är ett typexempel på hur man inte ska packa ett paket, givetvis skulle boxarna placeras mellan frigolitbitarna och inte direkt mot ytteremballaget :banghead:

Box1.JPG

Det var boxen till höger som inte fanns tillgänglig på urbox.se så därför blev det ebay.de istället. Nycklar och putsduk följer med.

Box3.JPG

8-boxen är svart invändig, kuddarna känns ok, inga problem med dom. Det var svårt att få en bra bild på detta.

Box4.JPG

Detalj på gångjärnet, sektorn är bara ett stopp som gör att locket inte faller över. 6-boxen har "springy action" istället som gör att locket hålls öppet eller stängt. Damm syns ja...

Box2.JPG

6-boxen är ljus invändigt. Denna box ska få plats i plats i mitt safe.

Box5.JPG

"Lås" av ungefär samma kaliber som det hjärtformade hänglåset på storsyrrans dagbok på 70-talet... Öppnades med en knappnål eller ett gem :D

Box6.JPG

Undersidan är filtklädd på bägge boxarna. Boxarna är så blanklackerade att damm och fingeravtryck syns otroligt väl. Jag tror väl inte heller att boxarna har så exklusivt trä som det ser ut, det bör väl vara någon slags print. Från ebay.de blev det totalt 1600 SEK för bägge boxarna inklusive frakt.

Till viss del förstår jag nu att originalboxar, cert och liknande plötsligt kan komma på vift. Nu ska dom alltså förvaras skilt från klockorna, det krävs en viss disciplin att hålla reda på allting. Fick precis lite panik då kvittot till min Air-King saknades, men jag hade ju placerat det på ett "bra ställe" då det låg i en liten slags mapp som inte fick plats i Rolex-boxen...

Senast ändrad:
Box00.JPG

Så har boxarna kommit efter en del strul med hemkörningen då paketet levererades med UPS, givetvis var man på jobbet då det var dags... Här är ett typexempel på hur man inte ska packa ett paket, givetvis skulle boxarna placeras mellan frigolitbitarna och inte direkt mot ytteremballaget :banghead:

Box1.JPG

Det var boxen till höger som inte fanns tillgänglig på urbox.se så därför blev det ebay.de istället. Nycklar och putsduk följer med.

Box3.JPG

8-boxen är svart invändig, kuddarna känns ok, inga problem med dom. Det var svårt att få en bra bild på detta.

Box4.JPG

Detalj på gångjärnet, sektorn är bara ett stopp som gör att locket inte faller över. 6-boxen har "springy action" istället som gör att locket hålls öppet eller stängt. Damm syns ja...

Box2.JPG

6-boxen är ljus invändigt. Denna box ska få plats i plats i mitt safe.

Box5.JPG

"Lås" av ungefär samma kaliber som det hjärtformade hänglåset på storsyrrans dagbok på 70-talet... Öppnades med en knappnål eller ett gem :D

Box6.JPG

Undersidan är filtklädd på bägge boxarna. Boxarna är så blanklackerade att damm och fingeravtryck syns otroligt väl. Jag tror väl inte heller att boxarna har så exklusivt trä som det ser ut, det bör väl vara någon slags print. Från ebay.de blev det totalt 1800 SEK för bägge boxarna inklusive frakt.

Till viss del förstår jag nu att originalboxar, cert och liknande plötsligt kan komma på vift. Nu ska dom alltså förvaras skilt från klockorna, det krävs en viss disciplin att hålla reda på allting. Fick precis lite panik då kvittot till min Air-King saknades, men jag hade ju placerat det på ett "bra ställe" då det låg i en liten slags mapp som inte fick plats i Rolex-boxen...
Hur är kuddarna på 8 boxen? Är de mjuka runtom eller bara på mitten? Omkrets?

Jag letar låda med kuddar som jag kan låsa länken på mina klockor sen trä på kuddarna. Har 16cm handled så oftast går inte

Tillbaka
Topp