• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

uret.se (oseriösa)

Tobias

Breitling
Köpte en klocka på uret. se. Leverans var otroligt snabb. Var väldigt nöjd. Efter att haft klockan ett tag är den inte i fullgott skick. Helt klart något fel. Skickade tillbaka klockan. De säger att garantin inte gäller och de inte lagar klockan. Besviken. Jag köper INTE en klocka på internet igen bara för att det är billigare.

I mina ögon är uret.se oseriöst.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hej!
Ledsen att höra att du haft problem. Jag tycker det skulle vara intressant för forumet att få veta lite mer om vad det var som inte är ok med din klocka (om du vill berätta mer alltså?)?
Hoppas det löser sig!
 

Tobias

Breitling
dock ingen dyrgrip. endast en casio sportklocka. det är "knoppen" som man ställer in datumet och tid med. som inte sitter fast som den ska. den åker ut och sitter helt snett.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Låter ju märkligt, det borde ju ingå i garantin att få den reparerad / få en ny ?
 

calzone

Vacheron
Bra att du delar med dig. Konstigt att dom inte erbjöd sig ett återköp då det rörde sig om en väldigt billig klocka inte värt att smutsa ner ryktet på en skitsak......................
 

Tobias

Breitling
man tycker det. vill bara säga mitt omdöme. så kanske det är ngn annan som tänker efter före de beställer en klocka därifrån. ska gå till en urhandlare å fråga vad det kostar att fixa till det. gillar modellen.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Bra att du delar med dig. Konstigt att dom inte erbjöd sig ett återköp då det rörde sig om en väldigt billig klocka inte värt att förlora ryktet på en skitsak......................

Hållet fullständigt med… men å andra sidan har du rätt till att få klockan fixad, i och med att du har garanti etc. Så stå på dig i ren principsak,
Det är verkligen sjukt dåligt från deras sida. Även om det är en dyr eller billigare klocka, har dom inte rätt att snuva kunder på deras rättigheter!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
C

China

Guest
Rör det sig om ett garantiärende så ska det inte vara några problem att reklamera inom två år, fick du något svar på varför garantin inte skulle gälla, kanske bedömdes det som ett handhavande fel.

Uret.se verkar annars ha ganska generösa villkor för returer, men du kanske haft klockan längre än 90 dagar?

Fria returer & byten
Hos oss kan du returnera din klocka eller byta mot en annan modell helt gratis i 90 dagar efter leverans. Returen är helt gratis och du får med en retursedel får att återsända en klocka som du vill byta eller returnera.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
man tycker det. vill bara säga mitt omdöme. så kanske det är ngn annan som tänker efter före de beställer en klocka därifrån. ska gå till en urhandlare å fråga vad det kostar att fixa till det. gillar modellen.

Självklart ska du inte behöva betala för det. Är du säker på att du eller uret.se inte har missförstått varandra? I annat fall så får du väl ringa dem och göra upp det. Glöm inte att ha pondus i rösten, det brukar hjälpa. Precis som någon skrev ovan så vill de knappast sabba ryktet för kaffepengar.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Låter väldigt underligt. Har själv inte handlat av uret. Men de har ett mycket mycket högt anseende hos mig. Har personligen bara hört bra saker om dem. Och de verkar vara både generösa och öppna.

Försök att lös det med dem på ett smidigt sätt. Dvs ring eller maila, var ärlig, vänlig, och balanserad så skall du se att det löser sig.

Men. Allt detta har du givetvis säkert redan tagit i beaktande innan du anklagar ett av Sveriges största nätföretag inom klockhandel. På Sveriges största klockforum.
 

Sond

Patek
Låter helt otroligt. Vad var deras orsak till att neka? Finns det någon ytterligare en nivå i detta? Jag har nyss haft ett garantiärende på uretvintage och även om det är ett systerföretag så skulle det förvåna mig mycket om deras bemötande skiljer sig åt på några avgörande punkter. Jag fick det allra bästa tänkbara bemötandet. Måste finnas en orsak eller ett missförstånd i detta fall. Tills jag vet mer är jag frågande.
 

Archie

Cartier
Låter helt otroligt. Vad var deras orsak till att neka? Finns det någon ytterligare en nivå i detta? Jag har nyss haft ett garantiärende på uretvintage och även om det är ett systerföretag så skulle det förvåna mig mycket om deras bemötande skiljer sig åt på några avgörande punkter. Jag fick det allra bästa tänkbara bemötandet. Måste finnas en orsak eller ett missförstånd i detta fall. Tills jag vet mer är jag frågande.


problemas med din 1016?
 

Sond

Patek
problemas med din 1016?
Yes, men hanteringen och bemötandet är så otroligt bra att jag skulle låta köpt om jag gick in på det i detalj. Men inget värre än att jag har den på armen inom normal service och reparationstid. Ska man vara extra positiv kan man säga att problemen kommer av att den legat orörd och oöppnad så länge att det krävdes en service och byta av balansaxel. Och det är ju inte något negativt i sig, tvärtom. Och känslan just nu har bytts från lite surt till positiv förväntan över att att få en komplett nyservad och åtgärdad 45-åring i samlingen. Men det tar kanske 5 veckor från nu... Jag överlever... Garanterat..:)
 

Archie

Cartier
Yes, men hanteringen och bemötandet är så otroligt bra att jag skulle låta köpt om jag gick in på det i detalj. Men inget värre än att jag har den på armen inom normal service och reparationstid. Ska man vara extra positiv kan man säga att problemen kommer av att den legat orörd och oöppnad så länge att det krävdes en service och byta av balansaxel. Och det är ju inte något negativt i sig, tvärtom. Och känslan just nu har bytts från lite surt till positiv förväntan över att att få en komplett nyservad och åtgärdad 45-åring i samlingen. Men det tar kanske 5 veckor från nu... Jag överlever... Garanterat..:)


ok... annars trodde jag dom redan hade kollat och servat alla klockor de säljer på uretvintage....
 
Topp