• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

uret.se (oseriösa)

Jomppe

Omega
2-Faktor
Detta var så märkligt så utan en utförlig redogörelse av Uret.ses motiv till att neka garanti så kan jag inte fästa någon som helst vikt vid påståendena som de anklagas med. Om man ska anklaga någon för någonting negativtså ska det vara väl genomtänkt och formulerat, annars gör man bäst i att låta bli.
Troll!
 

vekktah

Cartier
Handlade nyligen från dem. Hade en del kontakt med dem inför affären. Klockrent bemötande. Köpte inte en casio och har iofs inte behövt åberopa garanti. "En casio" som efter ett tag går sönder behöver inre vara ett garantiärende. Det påminner mig lite om en bekant på tre som får in iphones med trasiga glas som reklamation efter att ha åkt i backen...
 

Sond

Patek
Håller med, kan det vara troll kanske? Ändå första posten...
Eller en konkurrent.
Nää, jag skulle tro att det är på riktigt. En situation som "spårat ur". Kanske ett missförstånd. Kanske ovarsam hantering av klockan enligt Uret. Kanske så högt tonläge att det låste sig direkt hos Uret. Eller dålig hantering av Uret, vilket skulle förvåna mig. Men på riktigt tror jag det är.
 

jandan

Panerai
Det låter som om klockan fått en smäll på kronan, så att den blivit sned. Det låter i mina öron som om det är en "yttre åverkan", och jag har svårt att se hur man då kan få det på garanti. Men utan att ha sett klockan går det ju inte att göra en bedömning.
Sen är det ju trist för TS att klockan gått sönder, det är ju aldrig roligt.
 

Josef B

Bestraffaren
Killarna med förkortningen WOW? Och nej:happyhappy: grabbar menar inte spelet... :happyhappy:
Dessa herrar har inte svarat på nån av mina mejls. Oseriösa? Otroligt skumma priser? I mina ögon, ja.
I det här fallet med uret så kan ju missförstånd alltid ske, har ringt dem flertalet gånger och blivit bemött på korrekt sätt och bara hört från många forumister att de skött sig bra.
Hoppas ni reder ut detta.
 

alfons

Cartier
Handlade två stycken TAG Heuer från Uret nyligen, Och har bara positiv kritik.
Snabb leverans och trevligt bemötande från support. Förvisso har jag inte haft några problem med klockorna, men de har ju garanti osv.
Jag skulle absolut kunna rekommendera.
 

POO

Panerai
Uret verkar tveklöst vara seriösa och bra att ha att göra men Sond beskrev de inte din Explorer som funktionstestad och genomgången? Inte riktigt korrekt beskrivning va? Och hur löste de den efterföljande situationen?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Dessa herrar har inte svarat på nån av mina mejls. Oseriösa? Otroligt skumma priser? I mina ögon, ja.
I det här fallet med uret så kan ju missförstånd alltid ske, har ringt dem flertalet gånger och blivit bemött på korrekt sätt och bara hört från många forumister att de skött sig bra.
Hoppas ni reder ut detta.
Det intrycket delar jag. WoW (annan firma med rödvit logga) känns tvivelaktig. Däremot känns uret helt ok.

Vill inte skriva ut det andra företagets namn. Av googletekniska-skäl. Då det inte känns rätt att dra deras namn i skiten utan att ha på fötterna.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Dessa herrar har inte svarat på nån av mina mejls. Oseriösa? Otroligt skumma priser? I mina ögon, ja.
I det här fallet med uret så kan ju missförstånd alltid ske, har ringt dem flertalet gånger och blivit bemött på korrekt sätt och bara hört från många forumister att de skött sig bra.
Hoppas ni reder ut detta.
Wow är skojare, var sugen på en klocka där för ett antal år sedan mejlade och kollade leveranstid, i samband med att jag fick svar hade priset på klockan gått upp med ca 30%...
Har sålt en klocka till uret(vintage) utan några som helst problem, snabba svar och pengarna på kontot snabbare än de först sagt.
 

Skolläraren

Panerai
Det känns olustigt att ha kvar den här tråden om vi inte får mer konkret beskrivning på vad som var fel på klockan och varför Uret inte ville låta den gå tillbaka på garantin. Trådar på det här forumet vandrar ju snabbt upp i Googles sökfunktioner och jag tycker inte att en sida ska få dåligt rykte på grund av ett eventuellt troll.
 

morrism

Audemars
Det känns olustigt att ha kvar den här tråden om vi inte får mer konkret beskrivning på vad som var fel på klockan och varför Uret inte ville låta den gå tillbaka på garantin. Trådar på det här forumet vandrar ju snabbt upp i Googles sökfunktioner och jag tycker inte att en sida ska få dåligt rykte på grund av ett eventuellt troll.

Så blir det när man växer, kommer alltid finnas haters, de som letar referenser för uret läser förhoppningsvis mer än denna trådens titel
 

Skolläraren

Panerai
Fast kritiken accepteras ju inte, vilket framgår av posterna. Den som googlar uret.se kommer ju också se att kritiken är konstigt framlagd.

Jag var nog lite otydlig, ursäkta. Jag tänkte mer i de banorna att om det nu, som jag misstänker, det visar sig att det var en lögn att tråden gärna tas bort.
 

Josef B

Bestraffaren
Det känns olustigt att ha kvar den här tråden om vi inte får mer konkret beskrivning på vad som var fel på klockan och varför Uret inte ville låta den gå tillbaka på garantin. Trådar på det här forumet vandrar ju snabbt upp i Googles sökfunktioner och jag tycker inte att en sida ska få dåligt rykte på grund av ett eventuellt troll.
Jag får nog hålla med, låsa tråden tills vidare sen får trådskaparen uppdatera tråden med hjälp av admins där han förklarar vad som är problemet och varför inte företaget vill ta tillbaka. Annars känns det lite troll.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Uret har också möjlighet att bemöta kritiken om de så önskar. Det skulle förvåna mig mycket om de missar denna tråd. Om du är orolig att de ändå gör det så kan du kasta iväg ett mail till dem. Är allt som det ska vara så tar det dem max någon minut att svara på samtidigt som de marknadsför sig som en ytterst seriös aktör. Om de nu inte är lika osmidiga som dansken vi diskuterade för några månader sedan.. ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag var nog lite otydlig, ursäkta. Jag tänkte mer i de banorna att om det nu, som jag misstänker, det visar sig att det var en lögn att tråden gärna tas bort.

Jo, jag förstår hur du menar. Problemet för oss som driver forumet är att vi inte kan fastslå om det är lögn eller inte. Givet att forumprinciperna inte bryts föredrar vi att låta diskussionen ha sin gång. Vad som är rätt/fel i själva sakfrågan brukar oftast framgå av diskussionsinläggen. Uret är också välkomna att ge sin syn på saken.

Är du med på hur vi resonerar? :)
 

Skolläraren

Panerai
Jo, jag förstår hur du menar. Problemet för oss som driver forumet är att vi inte kan fastslå om det är lögn eller inte. Givet att forumprinciperna inte bryts föredrar vi att låta diskussionen ha sin gång. Vad som är rätt/fel i själva sakfrågan brukar oftast framgå av diskussionsinläggen. Uret är också välkomna att ge sin syn på saken.

Är du med på hur vi resonerar? :)


Jo, det förstår jag också att ni inte kan göra utan att höra mer av historien. Därför hoppas jag att trådskaparen kommer in snart igen och ger oss mer information. Jag misstänker ju dock att han inte kommer fylla i så mycket mer eller att det visar sig vara falskt. Nu ska jag sluta skriva här så jag inte skickar upp den här tråden till överst på sökmotorerna!
 

Sond

Patek
Uret verkar tveklöst vara seriösa och bra att ha att göra men Sond beskrev de inte din Explorer som funktionstestad och genomgången? Inte riktigt korrekt beskrivning va? Och hur löste de den efterföljande situationen?
Det stämmer att den inte var genomgången. Det hade blivit något fel. Jag vill inte gå in på lösningen exakt men den är så otroligt kundvänlig att man knappt tror det är sant. Klockan finns nu hos Rob Engström för service och reparation. Och inte nog med att lösningen blev bra. Vägen dit var också väldigt bra. Varje mejl besvarades blixtsnabbt. De hade bra förslag på lösning och när jag hade egna idéer på lösning så mottogs de konstruktivt och positivt. Hela processen hanterades på mindre än två dygn.
 
Topp