• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

uret.se service

varg

Basic
Hejsan,

Jag tänkte ta mig friheten här att fråga Er som har erfarenhet av support från hemsidan uret.se när det gäller service av Era klockor.
Är det vanligt med strul med deras service, ex få någon repa lagad?

Jag personligen har stött på en hel del problem med samma klocka så jag undrar om dem ens har en riktig service?
Tillägger att jag brukar handla mina klockor i en fysisk butik, detta är första gången jag handlar en klocka över internet.

Mvh
 
Hejsan,

Jag tänkte ta mig friheten här att fråga Er som har erfarenhet av support från hemsidan uret.se när det gäller service av Era klockor.
Är det vanligt med strul med deras service, ex få någon repa lagad?

Jag personligen har stött på en hel del problem med samma klocka så jag undrar om dem ens har en riktig service?
Tillägger att jag brukar handla mina klockor i en fysisk butik, detta är första gången jag handlar en klocka över internet.

Mvh
Vad är det för klocka det handlar om? De skriver ju tydligt att för klockor som har världsgaranti hänvisas till respektive servicenätverk, precis som vilken annan gråhandlare som helst. Övriga hanterar de själva.
 
Kan du utveckla vad du menar, tack.
Om du repat klockan så lär du inte få det avhjälpt på garantin.

Edit: såg nu du inte skrev garanti. Men service generellt tror jag inte uret.se erbjuder, då är det nog lättare att springa in till närmsta urmakare om du vill få en repa bortpolerad.
 
Jag har garanti, då gör dem en service.

Klockan är en vanlig Breitling, skickade in den på service för jag hade något som heter "Uret protection".
Vad dem gjorde var att slipa bort nästan alla repor på länken, dock orsakade dem en hel uppsättning av nya repor på insidan av länken. Såg ut som närmare 20 st huggmärken, samt skickade dem tillbaka den fylld av något svart polermedel över hela länken, inklusive dem nya reporna. Så jag skickade tillbaka klockan och bad dem ordna reporna. Dem sa att dem inte tänker laga reporna dem orsakade (för det går inte), men dem tar gärna bort det svara polermedlet. Jag skrev tillbaka till dem, men har inte fått svar än.
 
Kan du utveckla vad du menar, tack.
Förlåt mig, jag försökte vara rolig... ditt första inlägg kan man tolka som att du skulle lämna in den till uret.se på service för att få en repa lagad. Efter att ha läst ditt senaste inlägg förstår jag givetvis att du inte är nöjd, låter ju jävligt klantigt om de lyckats få dit ca 20 huggmärken på länken och dessutom vägrar åtgärda det!
 
Jag har garanti, då gör dem en service.

Klockan är en vanlig Breitling, skickade in den på service för jag hade något som heter "Uret protection".
Vad dem gjorde var att slipa bort nästan alla repor på länken, dock orsakade dem en hel uppsättning av nya repor på insidan av länken. Såg ut som närmare 20 st huggmärken, samt skickade dem tillbaka den fylld av något svart polermedel över hela länken, inklusive dem nya reporna. Så jag skickade tillbaka klockan och bad dem ordna reporna. Dem sa att dem inte tänker laga reporna dem orsakade (för det går inte), men dem tar gärna bort det svara polermedlet. Jag skrev tillbaka till dem, men har inte fått svar än.

Snälla skriv bara dom istället om du är osäker på de och dem :D
 
Tillbaka
Topp