• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uret.se & Uretvintage.se

DEGAL

Basic
2-Faktor
Hej klocklovers,
Som rubriken lyder - Vad tycker forumet om Uret.se och Uretvintage.se ?
Tackar för alla input :)
Mvh
J.J.

Senast ändrad:
Har köpt en klocka därifrån som inte var ok, dom bytte snabbt ut den och jag har inga problem med min upplevelse av Uret.

Sålt till uretvintage ett par ggr. De är långsamma initialt men därefter går det undan. Dessutom generösa med betalningen.

Det jag reagerade på :
Har frågat om en klocka som de har i lager pris ca 27.000. Inga papper,box eller annan tillbehör.Hon kunde inte säga vart klockan är såld första gången eller vart de har köpt den.
Funktionstestad och genomgången står i produktbeskrivningen. Är den servad och isf när undrade jag ( 12 år gammal klocka).
Det kunde hon inte heller svara på. Vi har egen verkstad och den är genomgången men det finns inga papper på det ...
Känns lite sådär :(

Har handlat av båda.
Uret levererade klockan och allt var bra.
Uret vintage hade sålt klockan till en annan men den fanns kvar på deras nätbutik. Efter att jag frågade om bekräftelse och leverans visade det sig att den var såld. Pengarna kom tillbaka men otroligt dåligt i den prisklassen.

Uret får 4/5 brödrostar
Uretvintage får en bajskorv av fem möjliga brödrostar

Bra att veta. Det underlättar för andra klockälskare om folk delar med sig. Bra att kolla upp butiken ordentligt, maila, ringa före köp , på sånt sätt minska risken av att bli besviken.

Någon som vet exakt vad de menar med "funktionstestad och genomgången" ? Då de "bara" lämnar 6 månaders garanti antar jag att klockan inte är fullt servad? Klockan i fråga är från 2010 :)

Uret.se har funkat bra för mig. Hade fått en Victorinox Chrono 1/100 som var stendöd vid ankomst, de bytte den och jag fick 300:- rabatt på en klocka som var då bra mycket billigare än i butik

Uretvintage.se har inte funkar för mig som säljare. De skulle ta min 1,5 mån gammal Aquaracer (vars nypris i butik var 20000:- och kring 16500:- på Uret) för 6800:-, ett skämt!
För att erbjuda bra priser måste de få in billiga klockor då de även ska tjäna pengar, men någon rimlighet ska det vara. De är dessutom inte billiga egentligen.

Jag frågade vad de menade med : funktions testad och genomgången. Svar: funktionstestad - klockan funkar som den ska, krona/vridning, pushers, den tickar på som den ska, etc etc .
Är den servad undrade jag ? Den är genomgången av oss, blev svaret. Vad innebär det, undrade jag. Jo, vi har egen verkstad och vi kollar klockorna. Blev inte klok på deras svar. Kan ni lämna papper på att den är servad ? Nej, men de är kollade på vår verkstad, svarade hon. Vart som helst jag går med en klocka om det är så att jag ska byta batteri för 50 :- får jag kvitto att det är gjort men du kan inte säga om den är servad eller inte sade jag och blev trött på hennes undvikande svar.
Personligen tycker jag om raka rör, ja eller nej ( i detta fallet) . Inget vettigt alltså. IMHO.

Jag har köpt en klocka från uret.se. Jag ångrade mig dock och returnerade klockan. Det var inga konstigheter och allt gick som det ska.

Jag frågade vad de menade med : funktions testad och genomgången. Svar: funktionstestad - klockan funkar som den ska, krona/vridning, pushers, den tickar på som den ska, etc etc .
Är den servad undrade jag ? Den är genomgången av oss, blev svaret. Vad innebär det, undrade jag. Jo, vi har egen verkstad och vi kollar klockorna. Blev inte klok på deras svar. Kan ni lämna papper på att den är servad ? Nej, men de är kollade på vår verkstad, svarade hon. Vart som helst jag går med en klocka om det är så att jag ska byta batteri för 50 :- får jag kvitto att det är gjort men du kan inte säga om den är servad eller inte sade jag och blev trött på hennes undvikande svar.
Personligen tycker jag om raka rör, ja eller nej ( i detta fallet) . Inget vettigt alltså. IMHO.

Var det Sara som svarade dig?
Hon har noll koll.
Dom kollar så allt fungerar bara. Allt är helt och ibland kollar dom tidsavvikelser och meddelar!
Dom gör inte ens rent klockorna innan!

Jag har köpt av dom innan och klockorna har alltid varit i bra skick. Inga konstigheter mer än okunnig personal dock.

Kunde varit hon, jag minns inte namnet :(

Okej.
Men som sagt klockorna jag köpt där har alltid varit i bra skick, bara deras personal som strulat och en gång tog de en evighet att få hem klockan!

Jag har alltid gått till en urmakare och kollat upp klockan när jag fått hem den. Så godkänner dom den så har jag behållit.

Tillbaka
Topp