• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uret.se varning!

Hej, vad har ni för erfarenheter från Uret.se?

Jag har ett ärende som dragit iväg in absurdum, minst sagt.

Jag köpte en Citizen av Uret.se.

Efter en tids användande, c a 6 månader fick jag kronan i handen när jag skulle göra en inställning. Klockan har också svårt att visa korrekt tid trots att den ska ha radiolänk och alltså alltid visa rätt tid.

Jag kontaktade Uret.se och vi kom överens om att jag skulle returnera klockan. Enligt information skulle det ta 3-7 veckor för reparation.
Sedan har det dragit ut på tiden och jag har återkommit med statusförfrågan flera gånger. Efter tre månader ville jag reklamera och häva köpet på rimliga grunder, enligt mig.
Jag har sedan meddelat flera gånger att jag vill reklamera klockköpet men det har man inte besvarat utan bara hänvisat till att man behöver avvakta servicecenter.

I dagarna, alltså 7 månader senare, fick jag ett paket att hämta ut. I paketet ligger en klocka av samma modell som den jag skickade in, men inte "min" klocka, utan en begagnad, av utseendet att döma använd i flera år.

Jag har skrivit flera mejl till huvudägaren https://www.scanluxgroup.com/ men aldrig fått något svar.

När jag skriver till dem att de skickat en annan klocka och bifogat bilder på bakboetten på "min" klocka och den jag fått i retur, har jag nu fått till svar att urmakaren upptäckt ett fel på boetten
och bytt den. Hur låter det, tycker ni? Jag har efterlyst en komplett servicerapport (som så klart inte kom med i returen).

De är anmälda till ARN men jag funderar även på att polisanmäla dem för bedrägeri.

Vad har ni för rekommendationer att råda mig att göra ytterligare?

mvh Magnus

Nejdå de lyder under samma konsumentregler som alla andra. Att byta ut klockan hade säkert varit tillåtet men knappast till en sämre.
Mjo men om det hade varit en AD hade du kunnat gå direkt till Citizen och klaga, nu har du inte den möjligheten. Hade själv en situation där butiken inte ville hjälpa till men eftersom jag köpt från AD så gick jag direkt till Certina som såg till att butiken skärpte sig.

Senast ändrad:
Mjo men om det hade varit en AD hade du kunnat gå direkt till Citizen och klaga, nu har du inte den möjligheten. Hade själv en situation där butiken inte ville hjälpa till men eftersom jag köpt från AD så gick jag direkt till Certina som såg till att butiken skärpte sig.
De hänvisar till butiken i 99 fall av 100.

Tillbaka
Topp