• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

uret.se

Woodstock

Breitling
Hej

Vad säger ni om att handla från uret.se? Någon som har gjort det här på forumet? Fungerar det bra? Garantier etc hur blir det med det jmf om man köper från en auktoriserad återförsäljare?

Tacksam för info:)
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Har en vän som köpt omega seamaster därifrån och det var inga problem alls! Alla papper och cert och allt var i sin ordning och serienummer likaså! Han var grymt nöjd iallafall....
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Angående garanti står det under deras faq.... Står på varje klockmodell vilken typ av garanti som gäller bredvid priset typ!:) ofta är det samma garanti som om du köper hos återförsäljare:)!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Köpt en Submariner och en DJ utav dem. Fungerade perfekt och klockorna kom med allt som hör till. Mitt namn stod på certet. Väldigt tillmötesgående och korrekta.
 

Isodor

Audemars
Valde att inte köpa min PO från dem utan istället från en AD här i Stockholm.

Fått höra lite story's om mindre lyckade saker (begagnade saker, väldigt bra kopior)

Det var lite det som drog mig åt när jag köpte min klocka. Jag vill inte ha någon kines som använt den 1 vecka innan den kom till mig, ville ha min direkt från Omega. Gav en bättre känsla, annars hade jag gått runt "orolig" om att någon jäkel använt klockan innan.

Vissa bryr sig inte om sådana här saker, då är det kanon, men jag är rätt nojjig av mig :/
 

vonhall

Rolex
Zenith skrev:
Valde att inte köpa min PO från dem utan istället från en AD här i Stockholm.

Fått höra lite story's om mindre lyckade saker (begagnade saker, väldigt bra kopior)

Det var lite det som drog mig åt när jag köpte min klocka. Jag vill inte ha någon kines som använt den 1 vecka innan den kom till mig, ville ha min direkt från Omega. Gav en bättre känsla, annars hade jag gått runt "orolig" om att någon jäkel använt klockan innan.

Vissa bryr sig inte om sådana här saker, då är det kanon, men jag är rätt nojjig av mig :/

Det där känner jag nog att du får utveckla lite! Menar du att dem säljer kopior och begagnade klockor? Har aldrig hört det tidigare så jag är självklart nyfiken!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Zenith skrev:
Valde att inte köpa min PO från dem utan istället från en AD här i Stockholm.

Fått höra lite story's om mindre lyckade saker (begagnade saker, väldigt bra kopior)

Det var lite det som drog mig åt när jag köpte min klocka. Jag vill inte ha någon kines som använt den 1 vecka innan den kom till mig, ville ha min direkt från Omega. Gav en bättre känsla, annars hade jag gått runt "orolig" om att någon jäkel använt klockan innan.

Vissa bryr sig inte om sådana här saker, då är det kanon, men jag är rätt nojjig av mig :/

Nu är du lite väl nojjig vad gäller kommentaren om kopior. Båda mina klockor kom med plasten intakt och utan några som helst repor. Urets klockor kommer från AD:s precis som din PO.
 

JL72

Omega
Såvitt jag förstått är affärsidén produktförmedling mellan auktoriserad handlare och slutkonsument. Uret.se sköter så att säga prutningen åt dig, och skär för denna insats emellan lite på prutmånen.

Jag har aldrig tidigare hört att någon fått vare sig använda klockor eller kopior från Uret.se. Uretvintage.se säljer däremot begagnade klockor.

Jag har själv köpt en Omega från Uret.se och med den följde alla tillbehör inklusive ett av auktoriserad handlare stämplat certifikat. Klockan är således köpt av AD, följaktligen med giltig garanti.

/Johan
 

Isodor

Audemars
vonhall skrev:
Zenith skrev:
Valde att inte köpa min PO från dem utan istället från en AD här i Stockholm.

Fått höra lite story's om mindre lyckade saker (begagnade saker, väldigt bra kopior)

Det var lite det som drog mig åt när jag köpte min klocka. Jag vill inte ha någon kines som använt den 1 vecka innan den kom till mig, ville ha min direkt från Omega. Gav en bättre känsla, annars hade jag gått runt "orolig" om att någon jäkel använt klockan innan.

Vissa bryr sig inte om sådana här saker, då är det kanon, men jag är rätt nojjig av mig :/

Det där känner jag nog att du får utveckla lite! Menar du att dem säljer kopior och begagnade klockor? Har aldrig hört det tidigare så jag är självklart nyfiken!

Jag vill inte påstå detta men jag frågade runt olika kanaler för jag hade tänkt köpa där och då gav de mig olika exempel.

Jag fördömmer verkligen inte uret.se och det är säkert bra också.

Uret.se får inte sälja klockor över nätet med tillverkarnas godkännande.
Det de köper in klockor vartefter de får in beställningarna. och då inte via tillverkarna utan lite här och var (olika dealers alltså).
Detta gör att de blir lite många mellanhander för min del, även om det är orginal så vet du aldrig var klockan har varit tidigare och historien bakom den, det finns många människor med intressade att tjäna pengar. Det finns så pass bra kopior så att någon som inte är kunnig på urverk skulle omöjligt kunna skilja på vad som är äkta eller oäkta.

"Det var någon som hade köpt en 200000 Breitling som visse sig sen vid servicen vara en extremt bra kopia"
 

Janne b

Breitling
masterkiller skrev:
Jag skulle köpa hos AD och pruta ner priset till samma som hos Uret, ska inte vara några problem...
Exakt, så gjorde jag när jag köpte min Omega. Sedan känner jag att det är lite fult och naivt att sprida ut ett obekräftat och förmodligen påhittat ryckte om att Uret skulle leverera bra kopior eftersom de i sin tur blivit lurade. Löjligt tycker jag och sådana påståenden brukar slå tillbaka. Nåväl, jag tycker likväl att man skall måna om sin lokale handlare, det är bra att ha någon att vända sig till när och om man behäver hjälp. Jag tror inte det är någon AD som inte kan matcha Urets priser.
JB
 

vonhall

Rolex
Zenith skrev:
vonhall skrev:
Zenith skrev:
Valde att inte köpa min PO från dem utan istället från en AD här i Stockholm.

Fått höra lite story's om mindre lyckade saker (begagnade saker, väldigt bra kopior)

Det var lite det som drog mig åt när jag köpte min klocka. Jag vill inte ha någon kines som använt den 1 vecka innan den kom till mig, ville ha min direkt från Omega. Gav en bättre känsla, annars hade jag gått runt "orolig" om att någon jäkel använt klockan innan.

Vissa bryr sig inte om sådana här saker, då är det kanon, men jag är rätt nojjig av mig :/

Det där känner jag nog att du får utveckla lite! Menar du att dem säljer kopior och begagnade klockor? Har aldrig hört det tidigare så jag är självklart nyfiken!

Jag vill inte påstå detta men jag frågade runt olika kanaler för jag hade tänkt köpa där och då gav de mig olika exempel.

Jag fördömmer verkligen inte uret.se och det är säkert bra också.

Uret.se får inte sälja klockor över nätet med tillverkarnas godkännande.
Det de köper in klockor vartefter de får in beställningarna. och då inte via tillverkarna utan lite här och var (olika dealers alltså).
Detta gör att de blir lite många mellanhander för min del, även om det är orginal så vet du aldrig var klockan har varit tidigare och historien bakom den, det finns många människor med intressade att tjäna pengar. Det finns så pass bra kopior så att någon som inte är kunnig på urverk skulle omöjligt kunna skilja på vad som är äkta eller oäkta.

"Det var någon som hade köpt en 200000 Breitling som visse sig sen vid servicen vara en extremt bra kopia"

Det kan ju vara lite dumt när någon söker på uret.se och kommer till den här tråden där "någon" som ingen vet vem det är påstår att de fått en kopia därifrån! Därför så undrar jag om du har någon källa eller liknade så man kan bilda sig en egen uppfattning?
Hoppas du inte känner att jag jagar dig. Är bara väldigt nyfiken då jag själv handlat därifrån utan att klockan vare sig varit använd eller kopia.
 

Isodor

Audemars
Försöker förtydliga det ytterliggare.

Folk som skriver här ha ju köpt där och är nöjda, bra så.
Detta handlar inte om någon smutskastning.

Däremot gjorde det jag hade hört innan och bildat min egen uppfattning att jag gick till min AD och fick ner priset själv, förvisso inte till deras nivå, min tillräcklig för känna mig nöjd.

Capish ? :D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Zenith skrev:
Försöker förtydliga det ytterliggare.

Folk som skriver här ha ju köpt där och är nöjda, bra så.
Detta handlar inte om någon smutskastning.

Däremot gjorde det jag hade hört innan och bildat min egen uppfattning att jag gick till min AD och fick ner priset själv, förvisso inte till deras nivå, min tillräcklig för känna mig nöjd.

Capish ? :D

Fast frågan gällde ju varifrån du fått informationen om att de sålt en fejkad Breitling.
 

David

Bödeln
Jag skulle gärna vilja se bevis istället för lösa rykten. Att någon "hört talas" om att "någon" skulle ha fått något som inte varit helt rätt duger inte.

För övrigt är det min erfarenhet att sannolikheten att hitta klockan man vill ha med all plast intakt och precis noll handledstid är större hos gråhandlare än hos AD. I butik har hundratals fönstertittare fingrat på din klocka innan den till slut hamnat på din handled.
 

JL72

Omega
David skrev:
Jag skulle gärna vilja se bevis istället för lösa rykten. Att någon "hört talas" om att "någon" skulle ha fått något som inte varit helt rätt duger inte.

För övrigt är det min erfarenhet att sannolikheten att hitta klockan man vill ha med all plast intakt och precis noll handledstid är större hos gråhandlare än hos AD. I butik har hundratals fönstertittare fingrat på din klocka innan den till slut hamnat på din handled.

Jag håller helt och hållet med. Alldeles oavsett vad man anser om gråhandlare i allmänhet, eller för den delen Uret.se i synnerhet, så känns det osmakligt att i vårt forum baktala dem baserat på information man fått från okänd källa/tredje part.

Det förefaller vara så att de klockentusiaster som verkar i detta forum har gott att säga om Uret.se, och då är det förstahandsinformation vi talar om.

/Johan
 

Isodor

Audemars
David skrev:
Jag skulle gärna vilja se bevis istället för lösa rykten. Att någon "hört talas" om att "någon" skulle ha fått något som inte varit helt rätt duger inte. Då är det ju lugnt! Vad oroar du dig för? :D

För övrigt är det min erfarenhet att sannolikheten att hitta klockan man vill ha med all plast intakt och precis noll handledstid är större hos gråhandlare än hos AD. I butik har hundratals fönstertittare fingrat på din klocka innan den till slut hamnat på din handled. Ok ;)
 

Isodor

Audemars
JL72 skrev:
David skrev:
Jag skulle gärna vilja se bevis istället för lösa rykten. Att någon "hört talas" om att "någon" skulle ha fått något som inte varit helt rätt duger inte.

För övrigt är det min erfarenhet att sannolikheten att hitta klockan man vill ha med all plast intakt och precis noll handledstid är större hos gråhandlare än hos AD. I butik har hundratals fönstertittare fingrat på din klocka innan den till slut hamnat på din handled.

Jag håller helt och hållet med. Alldeles oavsett vad man anser om gråhandlare i allmänhet, eller för den delen Uret.se i synnerhet, så känns det osmakligt att i vårt forum baktala dem baserat på information man fått från okänd källa/tredje part.

Det förefaller vara så att de klockentusiaster som verkar i detta forum har gott att säga om Uret.se, och då är det förstahandsinformation vi talar om.

/Johan

Sitt ner i båten.

Jag baktalar inte dom, det var ett rykte jag grundade ett av mina beslut på efter jag frågat andra personer, precis som jag skrev innan - jag ber att ingen ska dela denna uppfattning eller ta det seriöst heller, det hade jag inte heller gjort.

Sen angående ryktet "klockan för 200 000:-" så vet jag inte mer än så, det är med sannolikhet isåfall, om det är sant, att någon dealer kanske försökt blåsa Uret själva. Det är väl bara att reklamera klockan isåfall så är det lugnt.

Många här har köpt och är nöjda, det är det ultimata beviset.
 

David

Bödeln
Zenith skrev:
Då är det ju lugnt! Vad oroar du dig för? :D

Det jag oroar mig för är att någon som inte vet bättre ska hitta hit ta det grundlösa ryktet på allvar.

Som Denke visat i tråden om Theorema så är klocksnack.se redan en maktfaktor (om man köper att kunskap är makt) att räkna med. Det medför ett visst ansvar, tycker jag.
 

David

Bödeln
Och för att illustrera hur snabbt det kan gå:

130131-Google.jpg
 

Markus

Breitling
Har köpt en klocka från dem, dessutom en som var extremt svår att gå tag på som de lyckades leta reda på efter ett tag via sina kanaler. Allt funkade mycket bra, schysst pris, snabb leverans och bra kommunikation. Har extremt svårt att tro att det ligger ett uns sanning i några vaga rykten om kopior.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Oj, jag har då bara hört bra om uret.se och ej hört talas om varesig kopior eller annat fuffens. Dock ej själv köpt något av dem
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Ja du Zenith, en kopia på en Bratte för 200 lök är någon form av ädelmetallskopia, pläterad alltså. Tror knappast att någon skulle riskera sitt goda rykte så billigt.
 
Uret.se ... min erfarenhet

Jag har haft kontakt med dem, och fått superbemötande. Snabba svar på mail.

De säljer klockor som alla andra gråhandlare i Europa. Dvs de tar en beställning, och lägger sedan en order hos någon av deras AD's i Europa. Därför kan det ta ett tag innan klockan kommer. Vissa klockor köper de in direkt och har på lager.

Till skillnad från många andra gråhandlare, så får man, som några tidigare sagt, "nya" klockor där garantin bara är aktiverad för någon/några veckor efter beställning. AD'n de köper av stämplar garantin och skickor klockan till uret.se

När det gäller pris så är det inte jättebilligt pga vår höga moms.

För en PO 8500 tar de 37.395kr. På NK tar de 44.700. Oprutat.

Jag gick in hos en annan AD i stan och frågade lite varsamt vad jag skulle få för pris. 38.000 direkt utan att jag ens försökte få ned priset mer. Ska du sedan korta länken, få enkel service, så är det tveksamt att ett köp hos Uret.se är värt besväret om man beslutar sig för att köpa ny klocka.

Kan rekommendera http://www.iconicwatches.com (Blackburn). Fick ett pris på 31.000 kr för en 2v gammal/ny. Bättre än att köpa hos Uret.se. Samma gårhandlare, men med längre moms därav lägre pris.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Zenith skrev:
Jag baktalar inte dom, det var ett rykte jag grundade ett av mina beslut på efter jag frågat andra personer, precis som jag skrev innan - jag ber att ingen ska dela denna uppfattning eller ta det seriöst heller, det hade jag inte heller gjort.

Varför skriver du då över huvudtaget?
 
Topp