• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uret.se

Hej

Jag beställde en Omega Speedmaster Moonwatch på uret.se i början av maj. Normal leveranstid skulle vara omkring 5-8 veckor. Den har ännu inte levererats och jag har fått 500 kronors rabatt. De hänvisar till att de ännu inte fått den av leverantören.

Är det fler som har erfarenhet av det här och är det inte dålig kundservice? Klockan kostade ändå 40000.

I början av Maj? Det var en rejäl försening. Jag tycker att att rabatten är något låg. Inte för att jag tror att du skulle vilja, men har de åtminstone erbjudit återköp och full retur?

Hur menar du? Uret säger ju själva att dom inte har fått leverans och det är ju inte från Omega dom köper sina klockor.
Om den listar 42,4k och den säljs på uret för 40k borde de kunna hitta någon AD som är villig att sälja. I vissa länder är det mer regel än undantag att pruta, så att få ner klockans pris några tusen borde inte vara omöjligt för uret.

Man betalar ju efter leverans så det är inte så att jag behöver ligga ute med pengar. Tycker mest att det är trist att det ska behöva ta så lång tid, plus att de inte håller mig uppdaterad om status...

Får helt enkelt undersöka om jag ska gå till en AD istället.

Här är klockan:
http://www.uret.se/omega-speedmaster-moonwatch-professional-42mm-svart-stal-o42-mm-p-47342.html
Det där är modellen med safirglas och den listar väl runt 50k så då är väl 40k inte helt åt skogen..
De 42k som nämndes är för den klassiska och vanligaste modellen med hesalit.

Skriv ett mail till uret, en sista chans. Säg att du vill ha klockan för 33k pga förseningen - eller så hoppar du av.

Man betalar ju efter leverans så det är inte så att jag behöver ligga ute med pengar. Tycker mest att det är trist att det ska behöva ta så lång tid, plus att de inte håller mig uppdaterad om status...

Här är klockan:
http://www.uret.se/omega-speedmaster-moonwatch-professional-42mm-svart-stal-o42-mm-p-47342.html

De friskriver ju sig dock ganska duktigt

"I produktinformationen intill varje klocka finns en estimerad leveranstid. Normalt så levereras alla klockor inom denna tid. Observera att klockor är hantverk och att det ofta är svårt att ge ett exakt leveransdatum. Leveranstider kan i undantagsfall vara längre.

Vi levererar alla klockor så fort det går."

Här är klockan:
Ok, referensen framgick inte av första inlägget så jag utgick från att det var .005. Då det är .006 är ju 40 k bra (även om jag personligen tycker det är förvånandsvärd stor prisskillnad mellan referenserna).

Hej

Jag beställde en Omega Speedmaster Moonwatch på uret.se i början av maj. Normal leveranstid skulle vara omkring 5-8 veckor. Den har ännu inte levererats och jag har fått 500 kronors rabatt. De hänvisar till att de ännu inte fått den av leverantören.

Är det fler som har erfarenhet av det här och är det inte dålig kundservice? Klockan kostade ändå 40000.
Har beställt ett antal klockor hos dem och det fungerar perfekt. Men om klockan inte finns i lager då tar det lång tid Eftersom det verkar som den köps av en privat utomlands.

Hej

Helt sjukt! Du hade kunnat få klockan på en gång hos AD för under 35000:-
Jag skulle häva köpet på en gång

Edit: Ok, jag var lite för snabb, modellen med safirglas är dyrare, men du skulle kunna få en för 43000:- hos AD antar jag (om inte safirmodellen är supereftertraktad, vilket jag inte tror), de 3000 extra spänn hade varit värda

Senast ändrad:
Vad jag förstått ska man alltid försäkra sig om att modellen finns i lager om man köper via gråhandlare, annars kan väntan bli lång.

Denna ypperliga lärdom har jag givetvis fått genom Klocksnacks mest fenomenala tråd, dvs i Breitling-tråden :cool:

Tillbaka
Topp