• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uret Vintage

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
kul!!!, mer vintage åt folket!

...rätt stor spridning på grejorna... en big crown sub för 850kSEK el en Zlatoust(?) diver för 4...
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
43k för vad som verkar vara en SubC är billigt. Står dock att det är 16610 men bilderna är SubC.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jaganata skrev:
http://www.uretvintage.se/

Borde inte vara old news eftersom sidan lanserades vid lunch idag :-D

Äsch, den var uppe redan igår faktiskt :) och var man lite datorhöjdare kunde man tjuvkika tidigare på innehållet :p

Ska bli kul att se om de får bra rullians på grejerna. Var inte priserna på vintagerollarna lite höga?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
P-A skrev:
Hur ligger priserna?
dvs är de rimliga?

Jag tycker priserna på de gamla subbarna är galet höga men det kanske är vad det brukar gå för. Inte kunnig nog att avgöra det. Någon annan som vet bättre? Priserna på det övriga ser väl ut att ligga lite högre än vad man ser i annonser från privatpersoner. Lite mer i linje med Chrono24 kanske?
 
Men hur kommer det sig att de har en sprillans ny PO Chrono och en likaledes ny Connie bland klockorna ? Blir att kolla denna sida regelbundet, det är ju Uret.se som ligger bakom så tryggheten känns hundraprocentig.
 

P-A

Sir Spamalot
Men man får ju även tänka på ett de även ger 6mån garanti på klockan. Det är ju också värt lite extra.
Men priset på någon pie-pan var väl ändå inte alltför illa!
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Men hur kommer det sig att de har en sprillans ny PO Chrono och en likaledes ny Connie bland klockorna ? Blir att kolla denna sida regelbundet, det är ju Uret.se som ligger bakom så tryggheten känns hundraprocentig.

Kanske är returer på klockor dom sålt och som dom känner att dom inte kan/vill sälja som ny-ny. Frågan är dock vad gossarna bakom uret kan om äldre klockor och deras skick/värde.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Jag har väntat på att de ska lägga upp sidan! Men nu har tjejen lagat mat kan ju inte kolla in sidan nu för jag måste ju äta : (
Eller tror ni hon förstår?........ ; )
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Uret Vintage

Hon måste förstå. Annars så vet hon nog hur man hyr en flyttfirma :)

skickat med telefonen.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Håller precis på att genomföra en affär med uretvintage.
Återkommer med feedback för er andra som undrar hur det funkar när allt är klart.
Undrar vad det kan bli ; )
mvh J
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
jakob.dala skrev:
Håller precis på att genomföra en affär med uretvintage.
Återkommer med feedback för er andra som undrar hur det funkar när allt är klart.
Undrar vad det kan bli ; )
mvh J
Spannend, bygg upp förväntningarna bara...gör det...:)
 

Pontusk

Omega
Jag har som sagt sålt min klocka till Uretvintage. Jag sålde min IWC 371701 för några månader sedan.

Det första man gör är att fylla i ett formulär med information om klockan samt skickar in bilder. Det ska vara så informativ text som möjligt då deras köpeskilling baseras på detta.
Du får sedan ett förslag på köpeskilling och du kan acceptera eller inte.
Därefter skickar du upp klockan till dom (du står för frakt men dom för försäkringen). Dom undersöker klockan och lämnar sedan ett nytt förslag på köpeskilling eller bekräftar det förra. (Prisförslaget kan i detta skede diffa på 10% tror jag och är det en större diff så får du välja mellan att få tillbaka klockan eller sälja den till det föreslagna priset).

Jag fick inte min köpeskilling sänkt utan jag fick det första förslaget godkänt. Pengarna var utbetalade till mitt konto inom ett par dagar. Det gick alltså väldigt smärtfritt och kostnadsförslaget låg helt ok, kanske lite lägre än marknadspris. Jag hade ej cert och bedömde att det därmed var smidigare att sälja till uret.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor

tradden

Omega
Har också nu kollat sidan. Många klockor ser väldigt trevliga ut. Men jag funderar på priserna lite. Vissa gamla rolexar verkar kosta nästan 100 000 mer än på andra ställen jag kollat på. Mycket känns otroligt dyrt verkar det som. Varför är det så?

/t
 

Kson

Patek
2-Faktor
tradden skrev:
Har också nu kollat sidan. Många klockor ser väldigt trevliga ut. Men jag funderar på priserna lite. Vissa gamla rolexar verkar kosta nästan 100 000 mer än på andra ställen jag kollat på. Mycket känns otroligt dyrt verkar det som. Varför är det så?

/t

Någon nämde att det ingår sex månaders garanti.. He he ; )
 

tradden

Omega
Kson skrev:
tradden skrev:
Har också nu kollat sidan. Många klockor ser väldigt trevliga ut. Men jag funderar på priserna lite. Vissa gamla rolexar verkar kosta nästan 100 000 mer än på andra ställen jag kollat på. Mycket känns otroligt dyrt verkar det som. Varför är det så?

/t

Någon nämde att det ingår sex månaders garanti.. He he ; )

Det är då klart mycket billigare att teckna en försäkring som är privat i såna fall. En skräddarsydd lösning skulle bli billigare under 6 månader. :D

/t
 
Kan det inte vara så simpelt som att klockorna egentligen inte är till salu. De är skådebröd för att ge trovärdighet till ett nytt köp/sälj forum. Genom att överprisa kraftigt ser de till att få behålla klockorna som skall ge trovärdighet. I övrigt är ju inte utbudet jättekul :(
 
Topp