• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uretvintage och autenticitet.

SimpZeN

Basic
God morgon!

Är ny på det här med klockor och jag har försökt läsa mig lite till om hur det fungerat med uretvintage.
Verkar vara väldigt spridda skurar gällande folks upplevelser med dem.

Där av mig fråga, kan man känna sig trygg att det man köper från dem är 100% kontrollerat och autentiserat som äkta vara?
Mestadels verkar folk ha haft problem med att klockor inte levererats eller att återbetalning tagit lång tid, men det räckte för att göra mig tveksam att göra affärer med dem.

Bör man kontrollera när man erhållit klockan att den är äkta, och hur går man tillväga med det? Eller kan man sitta lugnt i båten?
Jag antar att om det skulle visa sig att det är en fejk så bör man kunna häva köpet trots att ångerrätten kan ha gått ut?

Tack på förhand för svar.

På tal om Uret. Är detta marknadsvärde numera för en ny 005:a?

Ja om man är en efterbliven svensk gråhandlare 😁

Blev erbjuden 006 och 005 av AD för 6.6k respektive 5.8k euro i fredags så var de fått sitt pris från det vete fan

God morgon!

Är ny på det här med klockor och jag har försökt läsa mig lite till om hur det fungerat med uretvintage.
Verkar vara väldigt spridda skurar gällande folks upplevelser med dem.

Där av mig fråga, kan man känna sig trygg att det man köper från dem är 100% kontrollerat och autentiserat som äkta vara?
Mestadels verkar folk ha haft problem med att klockor inte levererats eller att återbetalning tagit lång tid, men det räckte för att göra mig tveksam att göra affärer med dem.

Bör man kontrollera när man erhållit klockan att den är äkta, och hur går man tillväga med det? Eller kan man sitta lugnt i båten?
Jag antar att om det skulle visa sig att det är en fejk så bör man kunna häva köpet trots att ångerrätten kan ha gått ut?

Tack på förhand för svar.
Jag har köpt två klockor från dem och varit nöjd i alla fall (en omega och en Rolex)😊

Tack för era svar!

Jag hade redan beställt när jag skrev denna tråd.
Kan meddela att det gick galant att handla från Uretvintage. Snabbleverans, beställde på fredags morgon, fanns i min ägo måndag eftermiddag.
Allt verkar stämma med klockan, inga konstigheter.

Tillbaka
Topp