• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urkompaniet - pålitlig återförsäljare?

Hagrid

Basic
Hej!

Går i tankarna att införskaffa en ny kompis till handleden (Seiko sarb17). Hade planerat att köpa denna i butik och var inställd på att betala några hundralappar extra gentemot nätbutikerna. Dock visade sig prisskillnaden vara betydligt mer omfattande än jag trott (+30%) vilket fått mig att ta ytterligare en funderare.

Klockan finns hos urkompaniet.se till ett betydligt lägre pris, så jag tänkte höra mig för om någon här har erfarenhet av inköp därifrån? Är det en pålitlig återförsäljare?
 
Jag beställde en klocka från Urkompaniet.se, ångrade mig och skickade ett email med en avbeställning bara timmar efter. Trots det skickades klockan dagen efter utan någon kontakt från Urkompaniet. Det här var i förra veckan, och jag har nu försökt få ta på dom genom att skickat 4 email, och ringt minst 10 gånger. Dom svarar inte i telefon, och dom svarar inte på mina mail. Börjar bli svårt uppgiven på dom! Någon som har förslag på hur man får tag på dom?

På deras hemsida kan man läsa:

"Urkompaniet Nordic AB är specialiserade på försäljning av armbandsur i originalmodeller från kända varumärken. Vår ambition är att vara en ledande aktör på skandinaviska klockmarknaden och erbjuda vår kunder trygga köp.. Det vill vi uppnå genom ett brett sortiment, bästa service och svårslagna priser.
Vår affärsidé
Vi är en internetbaserad butik och har vi inte den fysiska butikens höga fasta kostnader vilket gör att vi kan sälja våra klockor till ett lågt pris.
Vi ger våra kunder stora möjligheter att htta rätt klocka till rätt pris genom att erbjuda marknadens största sortiment. Om vi trots allt inte har den modell du söker, meddela oss och vi undersöker möjligheten att ta hem just den modell du vill ha utan extra kostnad..
Vi är ett väletablerat företag med stor branchkunskap och ett omfattande nätverk av erfarna auktoriserade leverantörer som gör det enklare för oss att hitta de modeller som våra kunder söker, till ett lågt pris. Våra leverantörer har många års erfarenhet och är specialiserade på olika varumärken . Vi är tydliga, noggranna och hjälpsamma.
Vår förhoppning är att du som kund ska känna dig nöjd och trygg med vårt erbjudande. Har du funderingar eller synpunkter på vårt arbete, sortiment eller din köpupplevelse, ber vi dig att kontakta oss för att lösa eventuellt problem eller besvara din fråga. Vi är här för dig"

Vackra ord, som inte betyder mycket när dom är totalt omöjliga att kontakta och inte återkommer när man epostat och lämnat ett flertal meddelanden på telefonsvararen.
:banghead:
 
Oj, nu händer det grejer. Strax efter att jag skrev det här kom ett svar från Urkompaniet. Dom kanske sitter och läser bloggen här (troligtvis)?!

"Hej
Paketet hann gå iväg innan någon läste mailen på morgonen.
Ja, vi är tyvärr underbemannade i Augusti.
Här kommer en returfraktsedel som du kan skriva ut och fästa på paketet för att returnera det
till oss. Så fort paketet anlänt krediteras ditt köp hos Klarna.
Ett annat alternativ är att du låter paketet ligga kvar så returneras det till oss efter två veckor.
Du slipper då hämta ut paketet för att fästa returfraktsedeln men den tråkiga sidan är att vi inte kan
kreditera ditt köp förrän klockan kommit tillbaka om ca 2 veckor.
Jag beklagar besväret och ger dig samtidigt en rabattkod på 100 kr att användas vid nästa köp hos oss.
Rabattkod: --- skrivs i rabattkodrutan när du ska betala så dras 100 kr av från varans pris.
Mvh Sveto"

Tja, det verkar vara ordning på dom trots allt.
 
Tillbaka
Topp