• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urmakare - Breitling

petank

Omega
Har en Breitling Navitimer som behöver en översyn/service. Någon som har tips på en pålitlig och prisvärd urmakare?
 

Ricrob

Patek
Det finns ju några att välja på. Ett tips kan vara att börja med att avslöja var i landet du befinner dig och om det är en modern eller vintage Navi vi pratar om?
 

petank

Omega
Det finns ju några att välja på. Ett tips kan vara att börja med att avslöja var i landet du befinner dig och om det är en modern eller vintage Navi vi pratar om?

Jag bor i Norrköping, där det inte finns någon riktig urmakare nuförtiden och Navitimern är från 1994, får väl anses som mordern.
 

petank

Omega
Stämmer Frele, Becks urhandel tror jag att dom heter. De kan säkert hjälpa till, men dom har ingen egen urmakare utan skickar vidare, som jag förstår. Jag vill ha en urmakare som man kan ha någon form en personlig kontakt med. Jag har några klockor till i samlingen, så det kan ju bli fler uppdrag.
Stort tack för tipset i alla fall!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ju flera trådar här på forumet med tipps på urmakare, dessutom flera urmakare som är medlemmar. Men en relativt ny Breitling kanske de inte vill ta. Nymans har egna urmakare som servar Breitling, undrar om inte Franks också har det. Övriga återförsäljare skickar väl till Breitlings Skandinavienagent i Stockholm. Men det går ju alltid att ringa till Farfars klocka på Söder eller Åke Falks bakom Dramaten
 
Topp