• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Urmakare Halmstad/Halland

mymojs

Basic
Tjena!

Ny på forumet här, så en kort introduktion:

Är en omega fantast, som är i början av mitt samlande (bara sisådär 5 armbandsur för tillfället). Senaste köpet blev en vintage omega 2757 som jag hittills är mycket förtjust i. Detta är mitt första riktiga omega vintage ur och är nyfiken på om den kommer leva upp till mina förväntningar (som tenderar att vara rättså höga med tanke på att jag dagligen använder en omega rattrapante deville co-axial, och en seamaster co-axial 300.

Denna 2757 jag nu införskaffat är i ypperligt skick, både boett, urtavla och visare. Dock så hade den mått bra av att få verket rengjort, hade också vart intressant att veta om det är en redial, eller en original dial som överlevt i alla dessa år.

Därav kommer min fråga:
Finns det någon lokal urmakare som någon har bra erfarenhet av? Har tidigare haft lite dålig erfarenhet av HUR i Halmstad, och hade mer än gärna velat få tag i någon duktig urmakare som kanske jobbar privat/har sitt egna företag. Vill minnas att jag för 15-20 år sedan följde med min far till någon urmakare nära Gulllbrandstorp som hade egen verkstad, men namn och adress har försvunnit över alla dessa år.

Så har ni några förslag på urmakare nära Halmstad? :)

HUR är katastrof. Mårtenssons är Omega-certifierade, men det är ju inte den nisch du frågar om.

Anton Svanberg i Kungsbacka om det inte är för långt bort?
Han kan detta.

Tillbaka
Topp