• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urmakare som kan fixa 7733?

Mr Chance

Kalmar
Har en O&W-kronograf som jag pajat (ja, jag vet att man inte ska pilla med det man inte kan...). Någon som känner till en urmakare i Mälardalen som kan fixa? Har hört att det är dåligt med delar till de verken.

Tack.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Har en O&W-kronograf som jag pajat (ja, jag vet att man inte ska pilla med det man inte kan...). Någon som känner till en urmakare i Mälardalen som kan fixa? Har hört att det är dåligt med delar till de verken.

Tack.


Ska inte vara några problem med att få tag på delar till Valjoux 773X, se bara till att anlita en urmakare som vet vad internet är, finns gott om delar på ebay, cousinsuk etc.
 

McGyver

Rolex
Tyvärr är kvaliteten på vissa delar i det verket.....ja, man kan önska att de höll bättre helt enkelt!
Detta gör att vissa reservdelar nu så smått börjar sina . Det mesta går visserligen fortfarande att få tag på men kräver en del jakt och priserna har följt med efterfrågan! ;)
(jag har själv bl.a. sett till att två setting levers (443 ) mm mm tagits bort från reservdelshyllorna)
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Tyvärr är kvaliteten på vissa delar i det verket.....ja, man kan önska att de höll bättre helt enkelt!
Detta gör att vissa reservdelar nu så smått börjar sina . Det mesta går visserligen fortfarande att få tag på men kräver en del jakt och priserna har följt med efterfrågan! ;)
(jag har själv bl.a. sett till att två setting levers (443 ) mm mm tagits bort från reservdelshyllorna)


Finns tack och lov alltjämt många reservdelshyllor kvar att leta på, inte enbart cousins. Jag hade själv en klocka med V7733 hos en urmakare i 3 månader utan att han lyckades få tag på rätt del - jag tröttnade till slut, hämtade klockan, googlade fram delen på 3 sekunder, fick hem den på 3 dagar och bytte den själv på 3 minuter.

Samma urmakare hånskrattade f.ö. åt min Heuer och undrade om jag köpt den i Thailand. Jag var inte imponerad av kompetensen.
 
Topp