• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urmakare Sthlm?

Amme

Cartier
Hittar ingen sticky på urmakare i Stockholm

Vill byta glaset på min submariner och önskar gå dit med klocka & glas, vänta i vänthallen för att sedan ta med mig klocka och det gamla glaset. Allt detta till en billig peng så klart :)
Det kanske är för mkt begärt. Eller finns det nån som kan tänka sig låna ut sin crystal press?

Farfars ur på söder tar inte emot Rolex men hänvisade till nån annan på söder vars namn och läge jag inte minns...
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Namnlöst.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Rob Engström är bäst, om du är rädd om klockan! Annars kan du ta vilken random "urmakare" som helst, och hålla tummarna på att allt blir som det ska :)
 

Amme

Cartier
Rob Engström är bäst

Jo tack jag känner till Robban och deras service/expertis. Därför vill jag inte komma in med egna material. Det är ett glas byte. Man lägger botten i crystal pressen, ploppar ut gamla, sätter dit nya glaset och trycker tillbaka den. Finns inget att vara rädd för. Bara för att man är ny på forumet betyder det inte automatiskt att man är newbie i ämnet. #thumbsup
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jo tack jag känner till Robban och deras service/expertis. Därför vill jag inte komma in med egna material. Det är ett glas byte. Man lägger botten i crystal pressen, ploppar ut gamla, sätter dit nya glaset och trycker tillbaka den. Finns inget att vara rädd för. Bara för att man är ny på forumet betyder det inte automatiskt att man är newbie i ämnet. #thumbsup

Men är man en newbie på forumet bör man hålla en trevligare ton mot andra medlemmar man inte känner. Folk försökte hjälpa dig. Säg tack men nej tack nästa gång.
 

Amme

Cartier
Men är man en newbie på forumet bör man hålla en trevligare ton mot andra medlemmar man inte känner. Folk försökte hjälpa dig. Säg tack men nej tack nästa gång.

Respekterar din åsikt/synpunkt men känner inte att jag varit direkt otrevlig. Att hänvisa till största bannern på forumet när jag frågar efter nåt helt annat (nämner även södermalm som stadsdel) tycker inte jag klassas som hjälp. Tvärtom känner jag mig lite dumförklarad.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med risk för att gå lite OT och all respekt för Werner och ABC, men jag är inte helt säker på att jag tycker den där humörsgrejen är så jäkla charmig faktiskt. All respekt för hans kompetens men jag är ärligt talat sjukt trött på sura urmakare… ;)
 

Amme

Cartier
Med risk för att gå lite OT och all respekt för Werner och ABC, men jag är inte helt säker på att jag tycker den där humörsgrejen är så jäkla charmig faktiskt. All respekt för hans kompetens men jag är ärligt talat sjukt trött på sura urmakare… ;)

He he
Känner du till Ove urmakare i vasastan?
 

Amme

Cartier
Nej, är han också "egensinnig"? ;)

Han är alla fall väldigt charmig ;)
En gång hade han på telefon svarvaren nåt linande:
"Hej, Ni har kommit till Ove urmakare. Jag har jobbat mycket senaste tiden och sent in på nätterna. Så kommande dagar är det stängt"

Eller nåt liknande

Ibland sitter det en lapp på dörren "Kommer strax" i flera timmar
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Han är alla fall väldigt charmig ;)
En gång hade han på telefon svarvaren nåt linande:
"Hej, Ni har kommit till Ove urmakare. Jag har jobbat mycket senaste tiden och sent in på nätterna. Så kommande dagar är det stängt"

Eller nåt liknande

Ibland sitter det en lapp på dörren "Kommer strax" i flera timmar


Fast sånt är ju rätt skön stil ändå. Det är det där mer otrevliga som jag har svårt för… :)

Men för att gå mer topic, är du säker på att Rob E inte skulle genomföra jobbet även om du har egna grejer?
 

Amme

Cartier
Fast sånt är ju rätt skön stil ändå. Det är det där mer otrevliga som jag har svårt för… :)

Men för att gå mer topic, är du säker på att Rob E inte skulle genomföra jobbet även om du har egna grejer?

Jaha ja den sura stilen är lite drygt

Jo de skulle säkert hjälpa mig men jag tycker att det är lite otrevlig att komma med egna grejer dit när de säljer delarna. DrWatch tar väl 300:- men han har ju inte urmakare på plats. Funkar inte snabb byte på plats medan jag väntar får jag väl lämna in den :(
 

Amme

Cartier
Det är väl ingen stolthet i att vara grinig gubbe mot kunder? Stoltheten borde väl snarare sitta i att alltid vilja göra ett bra jobb och de gånger man känner att man inte kommer kunna göra det förklara varför på ett trevligt sätt.

Tror han menar att man är så stolt och känner sig kunnig att man har råd att vara sur. Kunderna "måste" komma till en ändå eftersom det inte finns bättre alternativ
 
Topp