• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urmakarn äger ingen klocka..

Bassman

Friends of KS
Läste nyligen en artikel, där en ung kille, tillika urmakare, hos Robert Engström tror jag, berättade att han inte äger någon klocka. Lite överraskande.
 

leicaphile

Panerai
Inte så konstigt, om man spenderar hela dagen med näsan i urverk så kanske det är det sista man vill vara nära på fritiden.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Haha, kul! Var det inte Genta som sa att tiden begränsar kreativiteten? Har för mig att han inte heller bar någon klocka.
 

Nexus

Panerai
Jag ser faktiskt inget problem med det. Kan bara tala för mig själv, men min karriär inom IT-branschen fick mitt privata datorintresse att totalhaverera.
Kommer att tänka på en scen ur Nip/Tuck där en av huvudpersonerna (plastikkirurg) kommer hem till sin flickvän som har någon sorts "sexy nurse"-klädsel och blir lagom imponerad.
 

Bassman

Friends of KS
Men, när det gäller datorer t.ex., så är det skillnad på att använda dem och meka med dem. Jag avskyr att öppna gamla dammiga chassin.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Gäller den teorin för alla yrken då? Typ gynekolog? ;)
Fråga vår egen proktolog MKRGG. Har hört att han spanar in rumpor även på fritiden :)

Hörde en gynekolog (manlig) som pratade om detta ämne. Han jämställde sina patienters "dosa" med en bilmotor och hans jobb var så att säga att laga motorn. Ett försök att avsexualisera arbetet. vad jag förstod fungerade det för hans del.
Är kanske inte så svårt som man kanske tror att "avsexualisera arbetet" som gynekolog. De som söker sig till en sådan gör det väl främst för att de har någon nasty sjukdom, illaluktande flytningar och liknande... ;-)
 
Fråga vår egen proktolog MKRGG. Har hört att han spanar in rumpor även på fritiden :)


Är kanske inte så svårt som man kanske tror att "avsexualisera arbetet" som gynekolog. De som söker sig till en sådan gör det väl främst för att de har någon nasty sjukdom, illaluktande flytningar och liknande... ;-)

Jo, men emellanåt kommer den där supertajta 19-åringen in som bara har en rutinkontroll. Då är det nog inte så lätt att "laga motorn". :)
 

BOTL

Panerai
Detta är ju skandal!! Att inte vilja ta med sig jobbet hem är oacceptabelt. Detta berör ju mig extra mycket eftersom det angår mig vad urmakaren gör på sin fritid :D
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Fråga vår egen proktolog MKRGG. Har hört att han spanar in rumpor även på fritiden :)


Är kanske inte så svårt som man kanske tror att "avsexualisera arbetet" som gynekolog. De som söker sig till en sådan gör det väl främst för att de har någon nasty sjukdom, illaluktande flytningar och liknande... ;-)
Nja, stjärtar är ju omöjliga att undvika, alla har ju en inklusive jag själv...
 
  • Like
Reactions: M.U
Topp