• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urmakarn äger ingen klocka..

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Detta är ju skandal!! Att inte vilja ta med sig jobbet hem är oacceptabelt. Detta berör ju mig extra mycket eftersom det angår mig vad urmakaren gör på sin fritid :D


Att ta med sig jobbet hem, dvs skruva i klockor på fritiden verkar dumt. Men att ha ett intresse för klockor och inte äga någon? Det känns lite annorlunda i alla fall.
 
Jag kan bekräfta detta, då det är urmakaren Marcus på Rob som inte bär klocka. (Vanligtvis)
När jag själv frågat om saken (Innan artikeln kom ut) så fick jag ett, för mig under tiden, ganska förvånande svar som jag nu förstår resonemanget bakom.

Man blir mindre fokuserad på klockor, oavsett hur intresserad man är, in man pillar med det hela dagarna.
Intresset för att köpa, sälja och flippa svalnar lite och det objektifieras mer. Så som att man inte reflekterar kring att meka med verket på en 118206 jämfört med en 116200. Även om prisskillnaden är enorm.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Klart man tar med jobbet hem. Har själv inrett två 130s sektioner hemma i lägenheten istället för ett kylskåp,
null_zps54701bb4.jpg


(Lika givande inlägg som första inlägget)
 
Jag kan bekräfta detta, då det är urmakaren Marcus på Rob som inte bär klocka. (Vanligtvis)
När jag själv frågat om saken (Innan artikeln kom ut) så fick jag ett, för mig under tiden, ganska förvånande svar som jag nu förstår resonemanget bakom.

Man blir mindre fokuserad på klockor, oavsett hur intresserad man är, in man pillar med det hela dagarna.
Intresset för att köpa, sälja och flippa svalnar lite och det objektifieras mer. Så som att man inte reflekterar kring att meka med verket på en 118206 jämfört med en 116200. Även om prisskillnaden är enorm.
Känner igen det där. Hade en granne, nu pensionerad, som sålde BMW. Åkte alltid det fräsigaste och nyaste hela tiden. På ålderns höst har han blivit med en gammal Honda och kunde inte bry sig mindre om vad han sitter i för pulka.
 
Topp