• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urmakarskolans prova-på-kurs.

Spiken

Breitling
Hallå!

Är det någon som gått denna "kurs" och i så fall var den givande?
Har anmält mig nu till den vecka 11 och ser fram emot att pillar lite.
Någon annan här som skall gå denna då?
 
Jag anmälde mig i höstas, men vet ej om jag kommit med, de ska väl ha någon form av utlottning eller så för det var väldigt många fler som sökt kursen än antalet platser!
 

Spiken

Breitling
Jag anmälde mig i höstas, men vet ej om jag kommit med, de ska väl ha någon form av utlottning eller så för det var väldigt många fler som sökt kursen än antalet platser!

Det var tydligen så många som sökte att det blev först till kvarn som gällde. Jag har betalt in kursavgiften men ännu ej fått någon bekräftelse på att jag kommit med... :confused:
 

Hankthetank

Breitling
Jag har gått den. Vad jag minns så var det mer som en introduktionskurs till urmakarutbildningen.

En del teori, lite pill, ett litet eget projekt och inte minst en hel del trevligheter ihop med kursledare och kursdeltagare.

I det stora hela en väldigt trevlig upplevelse.
 

Spiken

Breitling
Om alla betalar in på vinst o förlust, blir det ju lätt fel om fler betalar än antalet platser, och vad jag vet fanns inget betalningskrav i ansökan, utan först efter antagande, eller har jag fel!

Nja, jag har nog inte betalt in på vinst o förlust, blev uppmanad att betala in för att "gardera" min plats. Jag har nog min plats klar men väntar på den sista bekräftelsen samt att dom skulle skicka lite mer info.
 
Topp