• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ursäkta mig, men ...

laketwig

Patek
2-Faktor
... något måste vara fel här. Har med tilltagande häpnad noterat ett antal helt nya klockor som på sista tiden läggs ut till försäljning här. Klockor inköpta hos AD, allt mellan samma dag och upp till för ett par dagar sedan. Vi pratar ju inte dussinklockor heller. Listpriser från 25k och uppåt.

Nu råkar jag vara ekonom (vilket inte är en garanti för förnuft när det gäller klockaffärer ...), men även en icke-ekonom borde väl tänka igenom en affär i den här storleksklassen lite bättre, eller ...? Ett oprovat distansköp som visade sig inte motsvara förväntningarna kan jag förstå, men inköpt hos AD?

Vad är det jag missar eller är jag bara tråkigt förnuftig?
 

plattfot

Rolex
Är nog sällan frågan om ett misslyckat köp, utan snarare någon som fått köpa klockan till ett kalaspris och passar på att tjäna ett par tusenlappar. Butiken får då även upp omsättningen på modellen i fråga.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ojojoj. Vad spelar det för roll? Har köpt en ny och en nästan ny Rolex i somras och flippat båda inom några veckor. Varför? För att jag inte trivdes med dem. Förlorade jag pengar? Ja och nej. Det är mitt problem. Fin.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Ursäkta mig.... men kan vi inte sätta ordentliga topics på trådar så man slipper bli "lurad" in i ett ämne som man inte vill läsa.

Det är väl bara positivt att folk kan erbjuda sprillans nya klockor direkt från AD till ett fint pris? Det gynnar väl bara forumet.. Förstår inte problemet egentligen.
 

Sond

Patek
Har också funderat på detta när jag ser annonserna. Men i veckan pratade jag med en kollega som sportade en riktigt fin klocka i +60 tkr-klassen. Han berättade att AD:n erbjöd 20% rabatt i först samtalet. Typ:
-Vad kostar den där.
-Tja den kostar 60-något, men är du intresserad kan jag ge dig 20%.

Jag tror han pressade priset ytterligare något. Och då finns ju en möjlighet att prova lyckan och lägga ut den till försäljning och kanske tjäna några tusenlappar. Personen i fråga bar dock klockan och var överlycklig över att fått möjlighet att köpa en så fin klocka till ett bra pris.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Ledsen om jag retat upp någon. Det var inte avsikten med tråden. Jag har givetvis inte ett skit att göra med enskilda personers klockaffärer, eller motiven bakom. Jag försökte bara förstå fenomenet. Tydligen var det fler än jag som ställt sig samma fråga, så någon nytta gjorde tråden i alla fall.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Har också funderat på detta när jag ser annonserna. Men i veckan pratade jag med en kollega som sportade en riktigt fin klocka i +60 tkr-klassen. Han berättade att AD:n erbjöd 20% rabatt i först samtalet. Typ:
-Vad kostar den där.
-Tja den kostar 60-något, men är du intresserad kan jag ge dig 20%.

Jag tror han pressade priset ytterligare något. Och då finns ju en möjlighet att prova lyckan och lägga ut den till försäljning och kanske tjäna några tusenlappar. Personen i fråga bar dock klockan och var överlycklig över att fått möjlighet att köpa en så fin klocka till ett bra pris.

Vilken stad och vilken tillverkare?
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Ledsen om jag retat upp någon. Det var inte avsikten med tråden. Jag har givetvis inte ett skit att göra med enskilda personers klockaffärer, eller motiven bakom. Jag försökte bara förstå fenomenet. Tydligen var det fler än jag som ställt sig samma fråga, så någon nytta gjorde tråden i alla fall.

Läste mitt inlägg igen och ber om ursäkt om jag kom fram lite bryskt. Jag förstår din frågeställning men fick känslan av att tråden var lagd åt det negativa hållet. Trevlig söndag!
 
Topp