• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ursprungspris på vintage-ur

thomastheswede

Audemars
Man slås ofta över hur galen prisutvecklingen är numera på vintage-ur. Tittar man dessutom på originalpriset så blir det ibland nästan komiskt.

Ta t.ex. Daytonan som gick på Kaplans för 1.750.000, originalkvittot visar att första ägaren betalade 1.600 kronor!

NKwNVXQ.jpg


Jag tycker det skulle vara lite kul om ni som har äldre klockor och har prislapp/kvitto kvar visar upp dom. Jag börjar med min Great White som såldes 1981 för 1.700DM i München.
_TBK1179.jpg
 

poormans

Rolex
röd sub som kostade 1080 kr 1970 på AB svenska urdepoten i sthlm (där nymans ligger idag) enda ägaren innan mig köpte den dagen innan en afrika resa lite kul att tom prislappen var med :)


polerad och servad några gånger men borde fortfarande ligga runt 60k så rätt bra prisutveckling




samma med denna 1680 som byttes mot en 1665 i juletid 1977 kostade då 3400 kr




cheers
christian
 

thomastheswede

Audemars
röd sub som kostade 1080 kr 1970 på AB svenska urdepoten i sthlm (där nymans ligger idag) enda ägaren innan mig köpte den dagen innan en afrika resa lite kul att tom prislappen var med :)


polerad och servad några gånger men borde fortfarande ligga runt 60k så rätt bra prisutveckling





samma med denna 1680 som byttes mot en 1665 i juletid 1977 kostade då 3400 kr







WOW, vilka klockor!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
röd sub som kostade 1080 kr 1970 på AB svenska urdepoten i sthlm (där nymans ligger idag) enda ägaren innan mig köpte den dagen innan en afrika resa lite kul att tom prislappen var med :)


polerad och servad några gånger men borde fortfarande ligga runt 60k så rätt bra prisutveckling




samma med denna 1680 som byttes mot en 1665 i juletid 1977 kostade då 3400 kr




cheers
christian
Finns den kvar för 60?
 
Topp