• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urtavla där visarna är långa

sockersmulan

Breitling
hej
Är ute efter en ljus urtavla för visarna är långa, vill att timsekundvisaren är så lång att den når fram till markeringen. Jag vill alltså inte ha något mellanrum.
Har letat mig fördärvad men hittar inte riktigt vad jag är ute efter.
Har någon sett en sådan klocka?
Hälsningar :chicken:
 

Anden

Cartier
2-Faktor
hej
Är ute efter en ljus urtavla för visarna är långa, vill att timsekundvisaren är så lång att den når fram till markeringen. Jag vill alltså inte ha något mellanrum.
Har letat mig fördärvad men hittar inte riktigt vad jag är ute efter.
Har någon sett en sådan klocka?
Hälsningar :chicken:
Vilken visare är det som ska nå markeringarna, sekundvisaren eller timvisaren?
 

sockersmulan

Breitling
Jösses vad virrig jag är, det skall vara timvisaren och egentligen minutvisaren också men de brukar vara långa, jag vill ha dem ända från till markeringarna. Sekundvisaren spelar ingen roll :)
 

Mech David

Cartier
Sån?
jaquet-droz-singlehandwatch.jpg
 

J.G.L

Omega
Vet inte mycket om de äldre men har sett att en del av dessa modeller kommer i nyproduktion, motsvarande denna utseendemässigt men med datumvisning kl.3 finns med ETA 2824-2 och baksida i glas. Har lite svårt att hitta försäljare av dem bara. Men kontaktar man Atlantic så hjälper de säkert till. även Doxa har en del liknande, finns riktigt mycket coolt när man googlar lite. Jag väntar hem en Oris från 60-talet i liknande stil, hittade hos en urmakare i Manchester.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Blir det inte svåravläst om tim- och minutvisaren är (nästan) lika långa? Det tänker jag mig iaf...
 
Topp