• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urtavla till en Omega Grand Pri 1900?

Da Vinci

Omega
IMG_3468.JPG
Har precis fått hjälp att serva min farfars fars klocka från tidigt 1900-tal och urtavlan var tyvärr sprucken/ krackelerad och bitar lossnade. Undrar om någon vet var jag skulle kunna vända mig för att finna en liknande vintage tavla. Har redan lagt ut sökningar på Tradera och Kaplans men sysslar inte med fickur så är ganska begränsad i var jag kan leta. Bor i Sthlm så alla tips i närheten uppskattas, men naturligtvis även andra ställen, i Sverige eller utomlands. Tacksam för hjälp.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Laga!
Coolt att ha originaltavlan, och antingen du väljer att "laga det synligt" eller att renovera helt så tycker jag att det är roligare.
IMG_8955.jpg
 

Da Vinci

Omega
Wow, ser helt fantastiskt ut (tar för givet att detta är samma urtavla på alla 4 bilder ;)) Men var har du hittat personen som gjort detta och till vilket pris? Vore oerhört tacksam för info.
Håller dessutom med att laga vore bäst, trodde bara min tavla var beyond repair :arghh:
 

Da Vinci

Omega
Det är ingen skavank som ska lagas utan ett antal småbitar som lossnat... dessutom kanske målas om inte det är fel att göra, din tavla ser bättrad ut
 

Bilagor

  • IMG_34681.JPG
    IMG_34681.JPG
    208.5 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
Topp