• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Urtavlan

Som rubriken lyder, vad föredrar ni som timmarkeringar på urtavlan?
Siffror 1-12, romerska siffror, streck eller andra markeringar typ punkter, diamanter, ja ni förstår. Eller är det klockan, så det är helheten som får styra?
Själv föredrar jag vanliga siffror 1-12 när jag väljer klocka. ⌚

...beror på vad det är för typ av klocka men generellt skulle jag sätta arabiska siffror sist i prioritering...

Jag tycker att romerska siffror och enklare index är mer elegant än arabiska siffror så generellt skulle jag säga: Romerskt > Index > Arabiskt

...några klockmodeller jag har... men som sagt - det beror på, romerska siffror på min Traser hade sett underligt ut

1678457216780.png

...beror på vad det är för typ av klocka men generellt skulle jag sätta arabiska siffror sist i prioritering...

Jag tycker att romerska siffror och enklare index är mer elegant än arabiska siffror så generellt skulle jag säga: Romerskt > Index > Arabiskt

...några klockmodeller jag har... men som sagt - det beror på, romerska siffror på min Traser hade sett underligt ut

1678457216780.png

Hm, inser att jag aldrig har haft en klocka med romerska siffror. Kanske dags för en Wimbledon-DJ som i mina ögon är en av de mer lyckade med den typen av index.

Tillbaka
Topp