• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urtavlor med Pulsometer

Kairo

Panerai
Söker klockor med Pulsometer! Har försökt söka på Chrono24 men får fram noll resultat när jag söker på Pulsometer. Det jag dock har hittat är Longines Pulsometer-Asthmometer, men den hittar jag varken på C24 eller Longines hemsida. Har Ni sett någon? Gärna från andra märken än Longines. Ex vis JLC.

Longines Pulsometer-Asthmometer m gradering för puls- och andningsfrekvens:
LONGINES-asthmometer-pulsometer-chronograph-4.jpg
 

F-L-P

Panerai
Minns att nån på ttt sålde en 18k jlc under benämning "äkta toolwatch" då den var gjord för läkare och skulle tåla blod och slem som den kunde utsättas för. Rolig annons men hittar den inte igen. Riktigt fin puls klocka. Någon annan gamling som minns??
 

Kairo

Panerai
Tack för tipsen! Ang Longines Pulsometer-Asthmometer - är det någon som klämt på den IRL? Gillar den skarpt, och prisklassen känns lockande (har läst att den går för ca 1700 Euro). Alternativt någon snarlik (boettform, gradering på urtavla etc).
 

arantius

Breitling
Sett den, men är inte riktigt vad jag letar efter. Jag letar specifikt efter armbandsur med pulsometergradering.
Hej! Försöker återuppliva tråden då jag är på jakt efter samma sak.
Hittar inte Longines Asthometer-Pulsometer någon stans. Finns den att köpa? kort tillverkningsperiod?
En sportigare pulsometer är BR V2-94 Vintage Garde-Côtes men den faller inte riktigt mig i smaken.
Kairo, vad blev det till slut?

 
Hej! Försöker återuppliva tråden då jag är på jakt efter samma sak.
Hittar inte Longines Asthometer-Pulsometer någon stans. Finns den att köpa? kort tillverkningsperiod?
En sportigare pulsometer är BR V2-94 Vintage Garde-Côtes men den faller inte riktigt mig i smaken.
Kairo, vad blev det till slut?

Mitt tips skulle vara att gå till Longines formuen eller reddits watch exange och göra en köp efterlysning, någon har ju den där ute men håller med dig, sällan man ser dem
 

Nilzén

Cartier
Riktigt spännande kommande släpp från franska Medeor. Pulsometer OCH astmometer. Tungstensbezel. 200 m wr. Jag har ingen koppling, är bara ett fan.

1000020865.jpg
 
  • Like
Reactions: PJO
Topp