• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urverk till väggklocka?

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag handleder elever som driver företag (Ung Företagsamhet). En grupp ska ta fram en väggklocka i samarbete med ett känt svenskt företag (de kommer att laserskära själva urtavlan så att den ser ut som företagets logotyp). Problemet ligger i urverket. De har hittat ett kvartsverk på Clas Ohlson för 39 kr, men med tanke på vad slutprodukten kommer att kosta känner de att det skulle vara bättre med ett urverk som ger ett mer exklusivt intryck.

Är det någon som vet var man kan hitta snygga kvartsverk till en rimlig penning?
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Jag jobbar som lärare och handleder elever som driver företag (Ung Företagsamhet). En grupp ska ta fram en väggklocka i samarbete med ett känt svenskt företag (de kommer att laserskära själva urtavlan så att den ser ut som företagets logotyp). Problemet ligger i urverket. De har hittat ett kvartsverk på Clas Ohlson för 39 kr, men med tanke på vad slutprodukten kommer att kosta känner de att det skulle vara bättre med ett urverk som ger ett mer exklusivt intryck.

Är det någon som vet var man kan hitta snygga kvartsverk till en rimlig penning?

Problemet med Classe urverken är att dom tickar så in i bängen . Går inte ha dom i typ sovrum utan att bli tokig . Har nån gammalt köp från Ebay . Hittade tysta verk där sekundvisaren flyter fram . Ska kolla om jag hittar nåt i mina köp på Ebay .Tror inte dom är dyrare än Classe .
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Skakar liv i denna minst sagt rostiga tråd ;)
Jag köpte för någon månad sedan en väggklocka till sovrummet. En Mondaine i trevlig design. Varken jag eller frun märkte av något högt tickande tidigare, men i morse hörde vi båda två hur den hade konsert på väggen. Att byta till ett urverk med "flytande" visare är givetvis ett alternativ, men finns det några andra husmorstips?
vaggklocka-mondaine-a990-clock-16sbb-alu.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Skakar liv i denna minst sagt rostiga tråd ;)
Jag köpte för någon månad sedan en väggklocka till sovrummet. En Mondaine i trevlig design. Varken jag eller frun märkte av något högt tickande tidigare, men i morse hörde vi båda två hur den hade konsert på väggen. Att byta till ett urverk med "flytande" visare är givetvis ett alternativ, men finns det några andra husmorstips?
vaggklocka-mondaine-a990-clock-16sbb-alu.jpg
Bumpar med att uppdatera min tidigare fråga!
Testade först att isolera baksidan med ljuddämpande skumgummi. Hjälpte lite, men inte tillräckligt. Köpte billigaste klockan med flytande visare på Clas Ohlson (typ 150kr) och tog det urverket. Det visade sig att visarrören på nya urverket var liiite tjockare, så jag fick slipa upp hålen i visarna lite. Men nu flyter den på i tysthet :)
 
Senast ändrad:
Topp