• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urverk till vintage Vostok

C

Crowolf

Guest
GoKväll!
Har en gammal Vostok med fallskärmsjägaremblem. Fick den av min bästa vän som sen gick och dog 2002 så den betyder mycket för mig. Den var trasig från början och jag fick den fixad med bytt fjäder och så (manuell klocka). Nu är den åter trasig och urmakaren säger att det inte längre finns delar. Vet nån här om detta är fixbart??? Kan man putta i ett nytt verk från Vostok??

Sov Gott

/Poppe
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Crowolf skrev:
GoKväll!
Har en gammal Vostok med fallskärmsjägaremblem. Fick den av min bästa vän som sen gick och dog 2002 så den betyder mycket för mig. Den var trasig från början och jag fick den fixad med bytt fjäder och så (manuell klocka). Nu är den åter trasig och urmakaren säger att det inte längre finns delar. Vet nån här om detta är fixbart??? Kan man putta i ett nytt verk från Vostok??

Sov Gott

/Poppe

Jag har en defekt manuell Vostok som kanske kan donera delar? Kolla upp vilket verk det är och vad som är fel, om du nu vet det dvs., så kan jag byta ut delen.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det borde väl gå?
Finns för ett par hundringar på Ebay. :)

Finns ju en kille som gör custom Vostoks - har inte länk nu, men den har postats här på forumet innan. Honom skulle du kunna höra med om det går.
 
Topp