• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urverket.nu dvs "Urverket Förmedling"

C

China

Guest
Det här ser inte bra ut i mina ögon, inga uppgifter om företaget och den enda kontaktmöjligheten är via epost.:confused:
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Hemsidan känns sisådär...
Som China säger finns ingen info om bolaget mer än att de har rating A från soliditet...

Personligen skulle jag inte handlat där.
 

TKVF

Panerai
Helt korrekt, det är jag mycket medveten om.
Det jag konstaterade var att det är den enda infon som finns om bolaget: Just att de har rating A.
Skrev inte att det var varken bra eller dåligt.
Vill också påängtera att det bara finns B och C också. Där C är "ge för fan ingen krita". Och B är kredit mot säkerhet. A är enligt mig inte bra. Men det är ju bara ett instrument att använda. De kan ju vara bra även om de har lite dålig rating. Jag har ju bara B :) Men då är företaget nystartat utan några officiella siffror inlämnade.
 
U

urinvånaren

Guest
Hej Luke! Kan berätta att jag har handlat av Christian Ståhle i ett par år, mest Winders och där har aldrig varit problem, han kör kör t.o.m hem till mig och levererar varorna med tanke på närheten.
Får nog säga att han är seriös, så just go for it!:) Vill du ha hans mobil nr så kan du skicka ett p:m.
 

Vesper

Rolex
Men tar det inte ex antal år innan man får AA eller AAA? Det är väl något som man får arbeta upp genom att en bra kreditvärdighet under flera år? Eller är jag ute och cyklar?
 
C

China

Guest
Av sidfoten på min orderbekräftelse framgår att det är Acticap AB som ligger bakom urverket.

Länk till ytterligare information om Acticap: Activap AB

Som sagt var; inga problem för mig när jag handlade av dem för några månader sedan.

/Johan

Tack för svaret!:)

Bra att det verkar fungera smärtfritt, jag reagerade väl mest på att man inte uppger att Acticap AB driver verksamheten. Lite synd att man inte kör med öppna kort på sidan, då anonymitet i det här fallet kan tolkas som ett mindre seriöst företag.
 
U

urinvånaren

Guest
Men tar det inte ex antal år innan man får AA eller AAA? Det är väl något som man får arbeta upp genom att en bra kreditvärdighet under flera år? Eller är jag ute och cyklar?

Helt riktigt! svårt att få, och lätt att bli av med, många parametrar som ska stämma in när kreditvärderingsinstituten ringer och vill "gratta" och sälja på en, en skitbok som ingen har nytta av och så ett diplom att hänga på väggen:)

Har själv erfarenheten av att driva ett företag med trippel A i 12 år nu (så fick jag det sagt:))
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Helt riktigt! svårt att få, och lätt att bli av med, många parametrar som ska stämma in när kreditvärderingsinstituten ringer och vill "gratta" och sälja på en, en skitbok som ingen har nytta av och så ett diplom att hänga på väggen:)

Har själv erfarenheten av att driva ett företag med trippel A i 12 år nu (så fick jag det sagt:))


Fint, min bil har brakat ihop, kan jag ringa dig ;)
 

Kson

Patek
2-Faktor
Har köpt en Omega Po av urverket och det gick mycket bra! Fixade ett köp efter det ringde säljaren upp för jag hade lite frågor. Kan köpa från denna sida igen!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Svartlistad i min bok. Kommit i kontakt med två ur från herrn och båda var fulmeckade med amatörmässigt utförd taveltvätt med tillhörande repor och verk som var felihopsatta. Tillfällighet och otur? Han nekar och detta har redan varit uppe för diskussion men ville nämna det igen.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Svartlistad i min bok. Kommit i kontakt med två ur från herrn och båda var fulmeckade med amatörmässigt utförd taveltvätt med tillhörande repor och verk som var felihopsatta. Tillfällighet och otur? Han nekar och detta har redan varit uppe för diskussion men ville nämna det igen.

Det va tråkigt! Men om det va otur eller något annat kan man ju bara gissa sig till. Som jag skrev innan så har jag bara köpt en klocka och det gick bra och va helt okej.
 
U

urinvånaren

Guest
Svartlistad i min bok. Kommit i kontakt med två ur från herrn och båda var fulmeckade med amatörmässigt utförd taveltvätt med tillhörande repor och verk som var felihopsatta. Tillfällighet och otur? Han nekar och detta har redan varit uppe för diskussion men ville nämna det igen.

Tråkigt, kom ni fram till någon lösning? har själv en helt annan bild av honom.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag har sålt en klocka till dem utan problem. Deras klock verksamhet är en hobby och inte deras primära verksamhet. Dessutom trevliga och gav mig ett proffsigt intryck.
 
Vi har nyligen uppdaterat hemsidan med efterfrågade uppgifter. Ni når oss på telefon eller via e-post och vi står gärna till tjänst om du vill köpa eller sälja en klocka.

Hos oss gör ni enkelt er beställning direkt i webbutiken. Men det går lika bra att beställa per telefon eller e-post. Självklart kan vi även boka ett möte där vi visar klockan och kan göra upp affären.

Vi erbjuder våra kunder en Trygghetsgaranti!
Det är av högsta prioritet att du som kund alltid känner dig 100% trygg när du gör affär med oss. Vår trygghetsgaranti innebär att du alltid kan göra en säker affär oavsett om du köper på distans eller genom ett personligt möte med oss.
Vi har säkra rutiner för betalning. Våra transporter är försäkrade och spårbara. Vi ger dig 14 dagars returrätt och 30 dagars garanti. Och självklart garanterar vi på Urverket Förmedling att varan är äkta!

Varmt välkommen!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Ang garantin. Är klockan "ny" så borde väl den vanliga worldwide garantin gälla. Har för mig att det var uppe i en annan tråd. Där det fastställdes att garantin följer produkten, och inte är personlig och knuten till första ägaren..
 
Topp