• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Utöka samlingen med en klassisk dykare?

KMS

Rolex
JLC har inte omnämnts, tycker dom ser ut att ha lite roliga dykare:
Master Compressor Diving eller Jlc tribute to deep sea. Eller fiska upp en orginal deep sea.
Jaeger-LeCoultre%2BTribute%2Bto%2BMEMOVOX%2BDeep%2BSea%2B01.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Har klämt på nya BP Bathyscaphe på Nymans. Hur ball som helst, men inte direkt "klassisk dykare" skulle jag säga. Mer en sorts modern "dress-dykare".

Nya Omega 300:an ser sjukt snygg ut på bild. Helt klart en modell jag själv skulle kunna tänka mig. Tycker att du ska satsa på en sån!
 

demondave

Rolex
Bathyscaphe Chronon är löjligt snygg. Kan tycka att den vanliga Bathyn är lite "öde" på tavlan, chronon åtgärdar det.

image.jpg


Annars kan det aldrig gå fel med en IWC AT av något slag. Sju månaders väntan (som den verkar vara väl värd) på bronsaren gissar jag har att göra med att den beställdes vid presentation. Finns ny för omedelbums leverans på Chrono, om man vill gå den vägen.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Jag har kollat in alla tips. Och läst på i vissa fall, kollat priser osv. Men nu nyss såg jag en tråd om seiko och jag har en tid nu. Lite i smyg velat ha en GS. Kanske skall min första dykare vara Japan?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tycker den andra på bilden du länkade till är råare, PAM243 och tät till 1000m istället för 300 som PAM305 och lite coolare i stål än titan....


Jag ser att PAM243 är mindre än PAM305. 44 mm vs 47 mm. Pam243 har calibre OP III och PAM305 har calibre P9000. Det förstnämnda är ett enklare ETA-verk, tror jag. P9000 är ett inhouse-verk. Jag gissar att PAM305 kostar mer. Personligen tycker jag att titan är helt rätt på Panerai Submersible. Titanet gör att klockan förstärker sitt uttryck och liknar ett verktyg eller ett funktionellt bruksföremål. Båda är råa:)
 
Topp